3.3

Source Code

Militärpiloten Colter Stevens befinner sig på ett uppdrag han varken förstår eller frivilligt anmält sig till. Plötsligt vaknar han upp på ett pendeltåg på väg mot centrala Chicago. Mitt emot honom sitter en kvinna han aldrig tidigare sett och när han ser sin spegelbild tillhör den en främmande man. Några minuter senare sprängs tåget och alla passagerare dör. Stevens vaknar upp omtumlad och fastspänd i en mystisk kammare. Från en videoskärm beordrar en kvinna honom, utan vidare förklaring, att återvända till tåget och återuppleva den okända mannens sista åtta minuter i livet ? tills han lyckas identifiera bombmannen.

Originaltitel Source Code
Regissör Duncan Jones
Manus Ben Ripley
Genre Thriller, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jake Gyllenhaal, Michelle Monaghan, Vera Farmiga, Jeffrey Wright, Michael Arden, Cas Anvar, Russell Peters, Brent Skagford, Craig Thomas, Gordon Masten

Skapad 2019-12-15 av
Jag ger Source Code 3 av 5 möjliga. Source Code är en fartfylld och händelsefull actionfilm med en komplicerad handling som tar ett tag att förstå. \"Jake Gyllenhaal\" gör en hyfsat bra roll so...   Läs mer »

PierreLunaire
2018-07-31
Nytt försök med en klassisk tanke. Om vi förändrar något i det förflutna händer då något med nutiden? Det blir inte någon häpnadsväckande film men fångar ändå för stunden. Kanske egentligen en bra 2:a, men får bli en 3:a
gjoob
2018-03-29
Minns den som lite tjatig och ansträngd, men samtidigt grymt underhållande hela vägen. Man får vad man vill ha - ett säkert kort.
donniedamn
2017-08-01
Jag tycker detta är en sån typisk film som är så dålig men ändå så bra
mammene
2017-05-13
Det är något visst med tidsfilmer, att återuppleva om och om igen, och försöka lösa gåtan, men om jag förstod allt så är svaret nej!
DYV
2017-05-10
Ett väl beprövad koncept sen tidigare men det funkar bannemig varje gång. Spänningen kommer nästan per automatik med ett sånt här koncept. Denna film är nog lättare att tycka om man gillar rutiner och lätt fastnar för smådetaljer, kanske tom har drag av en autistiskt sida. Finns dock andra filmer som gör det ännu bättre tex Edge of Tomorrow.
Sunken25
2016-12-21
Positivt överraskad till denna film, hade inga större förhoppningar men den var rakt igenom sevärd. En del luckor som man får förbise då storyn ändå är såpass intressant.
2016-10-04
Lyckas knappt ta sig upp till "godkänt". Storyn i sig är väl ganska bra men man har misslyckats med att göra en bra film av den. Den är mest rörig och hoppig. Vera Farmiga gör som vanligt bra ifrån sig men i övrigt finns det inte mycket gott att säga om denna film.
Tonti
2016-08-13
Helt okej.
Albion
2016-08-06
Lite mindtwistingo som duger gott som underhållning att titta på men förvänta er inga större känsloyttringar av den positiva sorten. Betyget blir en 3; a.

2016-08-01
Absolut inget dåligt utförande och hyfsat underhållande men enligt mig finns det väldigt få filmer som lyckas ro i land med alternativa tidslinjer och liknande. Stundtals blir det för ologiskt och det känns som ett ganska billigt sett att bygga en plot på.