2.6

Southbound

Fem berättelser som följer en grupp av trötta resenärers öden när de konfronterar sina värsta mardrömmar och mörkaste hemligheter, under en lång natt på en ödslig väg i öknen.

Originaltitel Southbound
Regissör Roxanne Benjamin, David Bruckner, Patrick Horvath, Matt Bettinelli-Olpin, Justin Martinez, Tyler Gillett, Chad Villella
Manus Roxanne Benjamin, David Bruckner, Patrick Horvath, Matt Bettinelli-Olpin, Susan Burke, Dallas Hallam
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Chad Villella, Matt Bettinelli-Olpin, Kristina Pesic, Fabianne Therese, Nathalie Love, Hannah Marks, Dana Gould, Anessa Ramsey, Susan Burke, Davey Johnson, Mather Zickel, Karla Droege, Zoe Cooper, Justin Welborn, Tipper Newton, Kate Beahan, Maria Olsen

2019-02-17
Rörig och engagerar inte men en del saker här och där är lite smått intressant och stämningsfullt här och där. Men tyvärr så lyckas den inte alls skapa en helhet så det blir bara en svag tvåa.
amam
2018-08-17
Svag trea. Hyfsat okej men flera svaga bitar som till exempel delen med tjejbandet.
PeterMilton
2018-06-02
Fånig, meningslös, billig, tramsig, oengagerande. Väntade mest på att eländet skulle ta slut....
2017-05-08
skräckantologi som inte var helt traditionell då filmerna på något sätt gick ihop. Skön creepy stämning med gott om blodigheter och mestadels bra storys. Hade gärna sett fler av dem utvecklade till långfilmer. Rider lite på retrovågen som just nu är poppis med känslan av 70-80 tal.
eraserheead
2017-03-05
Hur skön som helst ju.
TheHorrorfan
2017-02-15
Nja, det här var alldeles för billigt gjort. Sedan så var handlingen väldigt rörig.
Mr_v
2017-02-09
Snällar mig lite med betyget, men gillar den säregna atmosfären och den lite krypande mardrömskänslan. Ramberättelsen bäst tillsammans med sjukhusepisoden (som hade behöver ett klatschigare slut) bäst. Den med rockbandet var svagast.
FUR
2017-02-02
asbra men faller lite på att jag fattar stuk noll haha.
haajen
2016-12-27
Oväntat ambitiös och emellanåt blir det riktigt spännande men aldrig direkt läskigt och det hela blir väldigt splittrat. Hade behövts lite mer putsning på manuset.
Engravadlax
2016-08-09
Tredje filmen var delvis bra iaf.