2.6

Southland Tales

Det är den fjärde juli år 2008 och Los Angeles står på randen till social, ekonomisk och ekologisk katastrof. Boxer Santaros är en actionfilmstjärna som lider av minnesförlust. Hans liv flätas samman med Krysta Now, en f.d. porrstjärna som skapat sin egen realityshow, och Roland Taverner, en polis som håller i nyckeln till en förbluffande konspiration i ett land där polismakten får allt större kontroll över befolkningen.

Originaltitel Southland Tales
Regissör Richard Kelly
Manus Richard Kelly
Genre Drama, Komedi, Thriller, Science Fiction, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Dwayne Johnson, Seann William Scott, Sarah Michelle Gellar, Justin Timberlake, Mandy Moore, Miranda Richardson, Wallace Shawn, Bai Ling, Nora Dunn, John Larroquette, Kevin Smith, Wood Harris, Cheri Oteri, Jon Lovitz, Amy Poehler, Christopher Lambert

2020-05-04
Roll-listan är lika surrealistisk som plotten och CGIn. En film som bör ses mer som en syra-tripp än en popcorn-rulle
JohnTron
2020-04-08
Fantastiskt förvirrande handling som jag inte hängde med i alls. Det var först när jag släppte tanken på att förstå och koda av innehållet som filmen växte. Men det blev aldrig mer än en trea. Jag tror att den vinner på att ses om flera gånger.
Raimo_1985
2017-12-14
Ganska bra, men filmen vill verkligen vara så speciell så den spricker i sömmarna.
Clark
2016-07-02
Enormt missförstådd. Nästan esoterisk i sitt upplägg/approach som filosofiskt drama förkädd till actionkomedi. Skådespelarensemblet bidrar storartat till surrealismen och den delvisa parodin. Intellektuellt nästan fulländad (när det gäller den s.k. Cannes Cut).
Gröne_Orm
2015-06-13
Otroligt underhållande och speciell film.
Roswall
2015-05-07
Visst finns det kvalité, i korta stunder tänker jag Kubrick, men totalt sätt blir det här en riktigt seg film att uthärda.