3.2

Southpaw

Billy "The Great" Hope är regerande mästare i lätt tungvikt och har med sin oortodoxa boxningsstil gjort sig känd som en brutal och offensiv fighter. Sporrad av sin egen känsla av otillräcklighet och starka behov av kärlek, pengar och berömmelse har han kämpat sig till allt han drömt om. Men en dag inträffar en tragisk händelse som får Billys liv att rasa samman.

Originaltitel Southpaw
Regissör Antoine Fuqua
Manus Kurt Sutter
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Forest Whitaker, Jake Gyllenhaal, Naomie Harris, Rachel McAdams, 50 Cent, Dominic Colón, Beau Knapp, Skylan Brooks, Malcolm M Mays, Miguel Gomez, Oona Laurence, Victor Ortiz, Jose Caraballo, Rita Ora, Aaron Quattrocchi, Lana Young, Danny Henriquez

finkan
2020-07-18
Riktigt bra
sodomiten
2020-01-26
Det är för simpelt. Som valfri rockyfilm 3-5 ungefär kan man säga.
dudson
2019-04-29
Startar kasst med duuchbag Gyllenhaal som jag verkligen inte pallar med som skådis. En snubbe som har allt men som vanligt i dessa boxar filmer så tar deras svin ego över. Men ju längre filmen går.. desto mer fastnar man för karaktärerna och deras kamp mot sig själva. 50-cent är tyv bara för dryg. slut fighterna är helt underbara!!
fridenpaden
2017-12-10
Köpte nyligen filmen på DVD. Ibörjan tyckte jag att den liknade något jag hade sett - boxningsfilmer är typ likadana allihop, tänkte jag. Sedan kände jag igen poolen och när Gyllenhaal kom med klockorna. Antingen har jag sett filmen eller så orkar jag inte bry mig längre. Det här är ointressant.
abnormal
2017-05-28
Riktigt jobbig film. Gråtfest.
badpanda1606
2017-05-15
Detta var faktiskt riktigt bra måste jag säga. Enda negativa är 50 cents närvaro (precis som i alla hans andra filmer)
joakimfolke
2017-04-25
Jake är bra, annars inget att hänga i granen.

2017-04-25
Avskyr generellt sätt boxning, men såg detta som en överraskande bra dramafilm.
Murvel48
2017-04-23
Lite för klyschig och melodramisk så det är med viss tvekan jag sätter en trea.
Afflicter
2017-04-22
Bra spelat av Gyllenhaal, men själva flimen är ju i princip en remake av Rocky 4. Klichéartat och tråkigt, även om boxningsmatcherna är ganska spännande.