3.5

Space Adventure Cobra

Den laglöse rymdäventyraren Cobra kommer i kontakt med den vackra prisjägaren Jane. De fattar tycke för varandra och hon övertalar Cobra att rädda hennes syster Catherine från galaxens mest välbevakade fängelse. Men det visar sig att hon har mer djupgående planer för honom och att maffian är ute efter dem. Detta är inte tv-serien med samma namn.

Originaltitel Space Adventure Cobra
Regissör Osamu Dezaki
Manus Haruya Yamazaki, Buichi Terasawa
Genre Anime, Science Fiction, Animerad, 80-tal
Skådespelare Shigeru Matsuzaki (röst), Goro Mutsumi (röst), Toshiko Fujita (röst), Akiko Nakamura (röst)

MaxMackan
2013-02-12
Nja, Den här filmen må ha kommit innan tv-serien, men serien sköter den här storyn, så mycket bättre. Faktum är att de gör ett antal udda val i den här filmen som inte är troget manga-förlagan heller. Jag må ha nostalgiglasögonen på mig, men jag älskar Cobra, en av mina absoluta favorithjältar, men jag ser honom hellre i serien.
monodrive
2009-09-27
Någon som vet var man kan få tag på utgåvan med soundtrack av Yello? Skicka gärna PM till mig och berätta!
zonk
2009-09-13
Ord kan inte beskriva hur gränslöst tacky, gräslig och kitschig den här filmen är.. Space opera-stuket får mig att tänka på Blixt Gordon-rullen från 1980, men Space Cobra är sjukt mycket mer tacky.. bitvis underhållande, men som helhet, nåt helt sjukt kass.. dammit, I want 1h40min of my life back..
HellCop
2009-05-08
Jag älskar verkligen den är typen av pueril action anime! Hjälten påminner om Vash i Trigun, en klumpig, älskvärd och ändå helt överlägsen karlakarl. Jag hade tyvärr inte förmånen att se den här som barn och jag antar att jag hade älskat den precis som starzinger eller nausicaa. Tyvärr är den hopplöst daterad, om än väldigt charmig.
Goham
2009-03-31
Hela serien finns här: http://www.animefreak.tv/watch/space-adventure-cobra-episode-1-english-dubbed-online-free
Ramza
2008-02-28
Denna är väl okej men tv-serien är absolut bäst. Och troligtvis den enda anime som helst skall ses på Svenska! Thomas Bolme som Cobra är sjukt underhållande!
papparost
2008-01-09
den absolut bästa teknade film som finns. Grymt underhållande
Gewehr
2007-12-03
Stark fyra. Grymt snyggt animerad, fantastisk musik och härliga karaktärer. Mycket bra!
yangbo
2007-10-12
något sämre än väntat, men det funkade väl antar jag....
Bomkia
2007-07-27
Relativt underhållande rymdanime. Roligt hur musiken stundtals är en ren ripoff på Stålmannen-temat :). 3-