2.4

Space Cowboys

Filmen handlar om fyra minst sagt erfarna piloter som en gång i livet drömde om att bli astronauter. Nu, efter att framgångsrikt ha arbetat som piloter under många år, får de en andra chans att realisera sin ungdomsdröm. NASA vill fortfarande helst inte veta av dem men när en satellit kommer på villovägar i rymden behöver man en av de fyra piloternas hjälp.

Originaltitel Space Cowboys
Regissör Clint Eastwood
Manus Howard Klausner, Ken Kaufman
Genre Komedi, Drama, Äventyr, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Clint Eastwood, Tommy Lee Jones, Donald Sutherland, James Garner, James Cromwell, Marcia Gay Harden, Toby Stephens, William Devane, Loren Dean, Courtney B Vance, Barbara Babcock, Blair Brown, Rade Serbedzija

2019-05-21
Clintan är inne och snuddar på en 4:a här och det är tack vare charmen. Men visst är det en stabil produktion som trots allt enbart är till för att underhålla - vilket den gör.
Dele
2018-10-29
Jag mår lite illa.
2017-10-22
2016-10-29
Skådespelarna gör bra ifrån sig och filmen duger i brist på annat men det är väl också allt. Stark 2:a.
LauenKauen
2016-01-05
Ganska så härlig historia får jag ändå säga. Första delen; innan de beger sig upp i rymden, är helt klart filmens behållning. Klassisk Clintan-attityd och även om det haglar klyschiga repliker tycker jag det blir ganska charmigt, mycket tack vare personkemin gubbarna emellan. Den andra delen håller inte underhållningsnivån uppe likt första delen och blir tämligen oengagerande. Första delen en 4a, andra delen en 3a och ett slutbetyg på en stabil 3a.
Devils_Arcade
2015-02-28
Ganska bra. Känns dock SÅ uttjatat med ryska satelliter från Kalla kriget......
2014-11-04
En riktigt kul liten historia om gamla gubbar i rymden. Donald, Clintan och Tommy Lee är riktigt bra. Storyn är väll lite krystad och tunn men med bra skådisar och OK dialog så blir den godkänd. 2+
araka
2013-11-19
precis som sveriges insats mot portugal på Friends, en fullt godkänd insats som inte riktigt räcker hela vägen fram. Ganska skön personkemi överlag och speciellt mellan clintan och James Gardner.
norenorama
2013-08-04
Har sett denna fyra gånger nu, har alltid tyckt att den saknat något, alltid känt att det var något man inte kunnat sätta fingret på. Men samtidigt att den har vart så sjukt charmig, älskar denna typen av filmer, när folk mot alla odds visar vad de går för. Vissa saker är sinnessjukt orealistiska men det får man stå ut men. Såg den nyss igen och tycker den är fullt tillräcklig som den är även om den kunde vart ännu bättre. Gillar dialogen, hur gubbarna snackar med varandra osv. Rekommenderar varmt som mys film! =)
AirikrStrife
2013-07-04