Space Jam

Basketspelaren Michael Jordan funderar på att lägga av. Looney Tunes-gänget utmanar de från rymden nedskickade Nerdlucks på en match i basket. Men Nerdlucks är starkare än vad Looney Tunes-gänget trott.

Originaltitel Space Jam
Regissör Joe Pytka
Manus Leo Benvenuti, Herschel Weingrod, Timothy Harris, Steve Rudnick
Genre Animerad, Fantasy, Äventyr, Familjefilm, Komedi, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Theresa Randle, Michael Jordan, Wayne Knight, Bill Murray, Manner Washington, Eric Gordon, Penny Bae Bridges, Brandon Hammond, Larry Bird, Thom Barry, Dee Bradley Baker (röst), Billy West (röst), Danny DeVito (röst), Bob Bergen (röst), Bill Farmer (röst)

2017-10-18
Ful_fisk
2017-06-30
Charmig, rolig och fartfylld historia som elegant blandar spelfilm med animationer. Har inte sett den sedan barnsben men den fungerar fint i sin snabba och lättviktiga stil. Siktar lagom högt och träffar rätt. Skoj!
2016-11-26
Denna 90-talsklassiker såg jag på bio en gång i tiden och det här var en av favoriterna när man var grabb. Den är precis lika bra än idag.
Tatty
2016-05-14
Bra och rolig film. Älskar alla dessa tecknade figurer!!
Afflicter
2015-07-29
Imgur höjer den till skyarna av någon anledning. Hittar inte riktigt någon vettig anledning. Wayne Knight kunde man ha lämnat bort och handlingen känns ihopkastad på fem minuter. Ändå inte helt fy skam.
Yakko
2015-01-28
Njae, känns väl mest som en reklamkampanj för Michael Jordan. Är stundtals ganska charmig dock. Bill Murray och Wayne Knight gör väldigt bra ifrån så visst det ljuspunkter. Den får en trea.
2014-12-18
En film som blandar välkända animerade figurer med människor. Detta var en film man såg för över 10 år sedan av en enda anledning: Michael Jordan. Som tonåring var man lite baskettokig och vem var då inte spelaren före alla spelare om inte Jordan. Jordan är dock ingen vidare skådis och detta är mer en film för de yngre. 2+
ziferN
2014-05-12
En film som är mest värd en trea för nostalgin eftersom hur kan man inte älska alla dessa karaktärer, och att det finns för övrigt få filmer som dessa som blandar de två olika filmformerna. Annars är detta ändå en liten kul och underhållande film som levererar det som man förväntar sig, så därav får den en typisk trea i betyg.
Ehrmann
2014-04-15
tvåa för nostalgi

2014-04-11
Vill av hela mitt hjärta ge den bättre för den var ju så bra och rolig som barn. Tyvärr räcker inte komiken ända fram men det var kul att se den igen sisådär 15 år senare!