1.8

Space Jam: A New Legacy

Välkomna till the Jam! NBA-mästaren och globala ikonen LeBron James ger sig ut på ett episkt äventyr tillsammans med den tidlöse Snurre Sprätt i denna animerade/live-action äventyr. Resan är en galen blandning av två världar som visar hur långt vissa föräldrar är beredda att gå för att komma nära sina barn. När LeBron och hans son Dom fångas i en digital värld av en A.I.-skurk, måste LeBron få hem dem i säkerhet genom att leda Snurre Sprätt, Lola Kanin och hela gänget av de notoriskt odisciplinerade Looney Tunes till seger över A.I.-datorns digitala mästare på planen: ett lag av spelare från NBA och WNBA som du aldrig sett dem förut. Det är Tunes mot Goons i en utmaning med den högsta insatsen i hans liv, som omdefinierar LeBrons relation till hans son och belyser vikten av att vara sig själv. De stridsberedda Tunes bryter mot reglerna, använder sina unika talanger och överraskar även ”Kungen” James genom att spela basket på sitt sätt.

Originaltitel Space Jam: A New Legacy
Alternativ titel Space Jam 2
Regissör Malcolm D Lee
Manus Juel Taylor, Tony Rettenmaier, Keenan Coogler, Terence Nance, Jesse Gordon, Celeste Ballard
Genre Komedi, Animerad, Action, Äventyr, Fantasy
Skådespelare LeBron James, Don Cheadle, Cedric Joe, Sonequa Martin-Green, Khris Davis, Ceyair J Wright, Xosha Roquemore, Harper Leigh Alexander, Wood Harris

2022-01-23
Den går ju inte att jämföra med ettan men den var ändå över förväntan och jag kommer absolut att se den fler gånger.
2022-01-04
Jag hyser inga varmare känslor för varken basket eller Looney Tunes, så de här filmerna var väl aldrig min grej från första början, men jag tyckte åtminstone att den här var lättare att ta sig igenom än den första. Till en början är det ändå någorlunda okej, och lite kul är det när de drar runt mellan olika fiktiva världar för att samla ihop ett lag. Men även det är väl mest tomma referenser, och då blir det ändå ännu sämre när väl matchen drar igång. LeBron är förstås rejält träig i huvudrollen, men det får man kanske räkna med, då känns det mer pinsamt att se Don Cheadle göra bort sig totalt. Storyn är verkligen framdragen ur röven ska ju sägas också. Men jag hade befarat något värre, och på det stora hela kunde väl det här fladdra förbi utan att det gjorde mig så mycket
Zebulonm
2021-12-12
Nä. Ingen höjdare
jack_jack_jack
2021-07-30
Positivt överraskad ändå, detta säger jag som en 90-talist som växte upp med och älskade originalet.