1.9

Space Raiders

Från Roger Cormans Concorde-bolag kommer denna billiga rymdis. Ett gäng rymdpirater med hjärtat på rätt ställe rånar en rymdbas på ett skepp. Vad dom inte vet är att en liten pojke krupit ombord på skeppet för att undkomma laserbataljen. Efter ett tag tar besättningen pojken till sina hjärtat och bestämmer sig för att föra tillbaka honom till sin familj. Ett äventyr med rymdkrig, skumma rymdbarer och märkliga kreatur följer.

Originaltitel Space Raiders
Alternativ titel Star Child
Regissör Howard R Cohen
Genre 80-tal, Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Vince Edwards, David Mendenhall, Drew Snyder
Filmnummer 20673

amam
2016-07-16
Harmlös lågbudget scifi-rulle som är riktad mot en lite yngre publik. Även om specialeffekterna är ganska dålig så har jag sett sämre specialeffekter i nyare filmer. Stark tvåa.
Robkiller
2013-07-03
80-tals lågbudget sci-fi... försökte verkligen att gilla detta, men i slutändan är det faktiskt för dåligt. Kul med rymdskepp som skjuter på varandra, fula utomjordingar i masker och en halvrisig handling om nån unge som råkar komma bort och försöker komma hem igen... men när man tänker efter så är allt tokuselt. Värdelösa skådespelare (speciellt ungen), fula effekter och oinspirerad produktion i lågt tempo gör att man rätt snart tappar intresset.
2013-06-21
Cormanproducerad ripoff på bla Star Wars. Skräpig så klart, men rätt mysig om man är på humör. Kan av nostalgiska skäl ej sätta bottenbetyg.
Raimo_1985
2013-02-14
Snygga modeller, snygga masker, smink och dräkter. Mycket explosioner. Sen händer inte så mycket mer. Men det räcker till godkänt åtminstone.
Kubrick
2008-09-24
En av dom sämsta filmerna jag sett på länge, utnyttjar inte rymdtemat ordentligt, dåliga masker, dåliga skådisar, speciellt pojken. Fanns inget positivt, inte ens så dålig så den blev bra, usch.
Spocker
2004-10-24
Hade den på video som liten, måste ha sett filmen 40 gånger
tilapia
2004-04-08
Ingen höjdare, men den flyter på rätt smärtfritt och det skamlösa Star Wars och Star-Trek-tjyvandet och dom roliga kreaturen gör det hela värt att se för den som gillar science fiction av det enklare slaget.