3.3

Spader Madame

Ett överklasspel av Hasse & Tage, om champagne, blått blod och konsten att slippa arbeta för att ha tid med sina nöjen.

Originaltitel Spader, Madame!
Regissör Tage Danielsson
Manus Hans Alfredson, Tage Danielsson
Genre Komedi, Musikal, 60-tal
Skådespelare Hans Alfredson, Gösta Ekman, Birgitta Andersson, Monica Zetterlund, Grynet Molvig, Tage Danielsson, Martin Ljung, Fatima Ekman, Monica Dominique

2014-06-23
Välskrivet och smart, men fruktansvärt träligt i längden. (6/15)
Alreadyrick
2012-11-12
Visa barnstorlek!
lottes
2012-08-24
Underbart surrealistiskt kammarspel som jag ser fram emot att se om till slut!
THjelm
2012-01-16
Det här är precis min humor. Birgitta Andersson får mig att skratta bara hon öppnar munnen, och mycket av manuset är briljant, även om en del, som många redan påpekat, håller något lägre nivå. Satiren är snyggt och diskret insprängd i replikerna och snusket är, med dagens mått mätt, inte farligt grovt. Alltihop till vacker musik. Jag visste att jag skulle gilla den, men blev ändå positivt överraskad! En njutning rakt igenom.
Karingrisen
2010-01-24
Soundtracket till den här var en av mina absoluta favoritskivor när jag var liten, men inte förrän nu har jag äntligen sett filmen, ca trettio år senare. Fasligt ojämn, men övervägande bra ändå.
TobiasRydén
2008-04-22
Egentligen ingen film, egentligen från 1969 och inte 1965 som det anges här. Men bra är den, dock inte nån av Hasse & Tages bästa revyer men har kvalitéer nog för att få en fyra. Musiken av Schubert är superb.
ballerinalina
2008-03-16
Ingen människa paddla kan i ett gammalt baddlakkarn. Jag är förtjust.
janne
2008-01-18
Länge sedan jag såg den, men då var det en stor besvikelse. Skulle vara intressant att se den igen och då skulle kanske betyget bli något annat.
HerrArne
2007-05-31
Imponerande men märklig genreblandning. Visst Laszlo: Monica i våra hjärtan!
systeryster
2005-11-13
schubert, hasse och tage, genialiskt!