2.8

Spanglish

Flor emigrerar från Mexiko till Los Angeles i hopp om att finna ett bättre liv för sig och sin dotter Cristina. Hon anställs av John och Deborah Clasky som hembiträde och Flor försöker komma över språkbarriären, för att inte tala om familjen Claskys excentriska sätt att leva.

Originaltitel Spanglish
Regissör James L Brooks
Manus James L Brooks
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Adam Sandler, Téa Leoni, Paz Vega, Cloris Leachman, Ian Hyland, Thomas Haden Church, Sean Smith, Sarah Steele, Shelbie Bruce, Victoria Luna, Cecilia Suárez, Brenda Canela, Philip Rosenthal, Angela Goethals, Jonathan Hernandez, Aimee Garcia (röst)

Murvel48
2017-01-22
En enerverande nonsensfilm som tydligen gick ut på att uppförstora obefintliga problem.
wasteoftime
2017-01-21
Njae. Jag vet att jag första gången när jag såg denna tyckte att den var bra, men det håller den inte riktigt upp till. Det finns helt klart glimtar av bra. Men det är för mycket. För smörigt. Extra allt på ett sätt som inte är trevligt. Åt alla håll, vilket gör att det spretar alldeles för mycket. I princip finns det bara två sympatiska personer i hela filmen, en alkoholiserad tant och en missanpassad unge. Det finns väl andra med potential, men som vi får se alldeles för lite utav. 0,8 på SH-skalan.
2016-10-27
En av Adam Sandlers bästa!
yrkeschaufföre
2016-05-28
Jag låter min fyra vara kvar även om filmen haltar lite. Den här Adam Sandler skulle jag vilja se mer av men det är väl kört.
Raimo_1985
2015-01-22
Ganska bra och det känns som de ansträngt sig lite mer än i andra nordamerikanska filmer. Gillar dessutom att lyssna på blandningen av språken.
eandersson
2015-01-22
Jag såg nyss om drygt halva filmen och måste säga att det är en STARK 3a. Det är, som många nämner, väldigt mycket värme som likt en kartläsare hittar närmaste vägen till hjärtat. Många fina skådespelarprestationer, bland annat Cloris Leachman som verkar häftig i verkligheten, och hennes karaktär i filmen har ju allt!
2014-11-13
En pärla till film. Denna film kommer så nära en fullträff som man bara kan tack vare sitt stora hjärta, värme, närhet och äkthet. Det tog James L. Brooks 7 år men sedan kom nästa mästerverk sedan "As Good As It Gets". 4+

2014-08-24
Ojämn. O ena sidan ska det vara allvarligt och bejakande, o andra sidan ska det vara roligt. Det som gör att jag i slutändan ändå gillde den här filmen är dess värme och det finns det mycket av. Sandler är subtil och därför bra. Cloris Leachman är fantastisk.
Tatty
2014-08-05
Den är bra, lite rörigt men annars bra, rolig och lite galen med spansk talande. Adam Sandler gillar jag skarpt men han var väl okej i filmen men fortfarande lika underbar för det.
Rixn
2012-09-30