2.4

Sparkle

Utspelar sig under 1960-talet där tre systrar från en framgångsrik musikgrupp måste hantera fallande berömmelse och drogmissbruk.

Originaltitel Sparkle
Regissör Salim Akil
Manus Mara Brock Akil
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Whitney Houston, Mike Epps, Derek Luke, Terrence Jenkins, CeeLo Green, Curtis Armstrong, Carmen Ejogo, Tika Sumpter, Omari Hardwick, Michael Beach, Jordin Sparks, Linda Boston

2022-11-16
Kan inte säg att det gnistrade så mycket om det här, en standard story. Drömmar som går i kras, en skitstövel till man, en tuff bransch. Men för att väga upp för det dåliga så tar man i med bravur i slutet för att lägga saker till rätta, blev då istället rätt smörigt, det förstörde mer än hjälpte. Kan iaf berömma uppträdandena.
RustyFilm
2020-09-17
Handlingen i denna musikfilm äger rum i Detroit och jag gissar att det rör sig om sent 60 tal. Beaktansvärt är att filmen är Whitney Houstons sista, hon avled ett halvår innan filmen hade premiär. Hon spelar en mycket kyrklig medelålders mor som har ett misslyckat förflutet i musikvärlden och nu motsäger hon hårt sina döttrars intresse för musikbranschen. Tycker nog att Whitney är filmens bästa skådis, men konkurrensen är obefintlig. Det har funnits ett flertal filmer med liknande plot på marknaden under åren, detta är dessutom en remake av en film med samma namn från 1976.
2020-08-04
Överraskande bra film, mycket tack vare Jordin Sparks faktiskt. Bra soundtrack också.
ninna_90
2013-04-17
Nja inte speciellt bra musik men jag tycker vissa skådisar håller bra kvalitet bla Derek, Carmen, Mike och Omari resten är inte så bra faktiskt.