1.4

Species: The Awakening

Den überintelligenta professorn Miranda Hollandes tillvaro vänds upp och ner när hon får veta att hon är en alien som skapats i ett laboratorium.

Originaltitel Species: The Awakening
Alternativ titel Species IV
Regissör Nick Lyon
Manus Ben Ripley
Genre 2000-tal, Science Fiction
Skådespelare Helena Mattsson, Marco Bacuzzi, Dominic Keating, Meagen Fay, Felipe de Lara, Mauricio Martinez, Ben Cross, Marlene Favela, Roger Cudney

2018-05-03
Det har uppenbarligen runnit mycket vatten under broarna sen första Species som var en underhållande 90-talare. Talanglöst, billigt och ointressant för det mesta. Behållningen skulle vara en snygg Helena.
2018-01-01
Snälla nå, nä det här var bra dåligt!!!
menschenfeind
2016-11-10
Lite roligare än den genomkassa 3:an, men något att hänga i julgranen är det ju inte.
Gr3veN
2016-04-26
Ben Cross är helt talanglös.
Joyfulsounds
2014-02-11
Vad ska ett uttjatat talesätt tjäna till när man inte på långa vägar ens så mycket som skymtar den dära idiomatiska granen att hänga något i? Visserligen kanske det kan kvitta i detta fall eftersom skiten knappt är värd att sopas under julgransmattan ens (om man nu tyckt det vore mödan värt att leta reda på en matta med tillräcklig areal). Önskar jag kunde använt min dissande sopkvast till att sedan även slå dessa monstruöst störiga bimboiska halfbreeds rejält på truten. Jösses!
StureStenhög
2013-04-18
Jag har inte direkt gillat nån utav Species-filmerna, så jag tycker nog inte att det här är så mycket sämre än de tidigare. Bristen på story är onekligen ett problem dock, till en början känns det som att de försöker bygga upp nåt som skulle kunna vara hyfsat intressant, men efter ungefär halva filmen så släpper de i princip alla trådar, och från där blir filmen direkt tråkig. Det är mörkt, det är osammanhängande, och det är inget som vi inte redan har sett i föregångarna. Helena Mattsson är väl varken bättre eller sämre än vad man kan vänta sig av den typen av roll, men hon gör iaf ett bra jobb med att upprätthålla stereotypen om den svenska yppiga blondinen. Men det är nog ändå mexikanerna som får sig den största omgången av stereotyp-sleven. Sånt hör väl till dock, och det är ju inte direkt oväntat att den fjärde filmen i en sci-fi-skräck-filmserie skulle innehålla ett stort mått av trötthet
brtkrbzhnv
2012-12-27
Halvpornografiskt skräp.
Robkiller
2011-12-03
Jag gillar normalt Species.. och hade även översikt med 3:ans lågbudget version. Visst de hade lite pengar, men de visste i alla fall vad de höll på med och försökte så gott det kunde att göra någonting intressant. Men denna.. suck. SyFy har tagit över och försökt göra sin egen version.. och i vanlig anda har de absolut ingen aning om hur man gör film. Allting är uselt, regi, ljus, ljud, musik, klippning, skådespelare. De har ingen aning om hur man skapar stämning eller intresse. Handlingen är meningslös, den vetenskapliga diskussionen som gjorde ettan så bra är bortkastad... den har dock våld, blod och nakenscener så det räcker, men även de är så konstigt filmade så de känns inte ens betydelsefulla. Tilläggas kan usel CGI som är betydligt sämre än i 3:an och det känns som om de inte har lagt ner någon tid alls på att få det här att ens se halvhyggligt ut. Nä.. klart sämst hitintills, "Benkross" är usel som vanligt och Helena Mattson gör nog sämsta insatsen som huvudperson i någon av de här filmerna.
WederLight
2009-06-02
Alltid kul när det är svenskar med i filmer, men detta blir mest pinsamt.
Parrasto
2009-04-10