Spectre

Ett kryptiskt meddelande från Bonds förflutna får honom att spåra upp en ondskefull organisation. Medan M kämpar mot politiska krafter för att hålla den hemliga underrättelsetjänsten vid liv, avslöjar Bond den hemska sanningen bakom SPECTRE, bit för bit.

Originaltitel Spectre
Regissör Sam Mendes
Manus John Logan, Neal Purvis, Robert Wade, Jez Butterworth
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Daniel Craig, Christoph Waltz, Léa Seydoux, Ralph Fiennes, Monica Bellucci, Ben Whishaw, Naomie Harris, Dave Bautista, Andrew Scott, Rory Kinnear, Jesper Christensen, Alessandro Cremona, Stephanie Sigman, Domenico Fortunato, Marc Zinga, Brigitte Millar

Count_Duckula
2020-06-15
Efter en omtitt måste jag tyvärr cementera tvåan. Illuminati-spinnen är ett schysst inslag liksom skurken; men som vanligt är speltiden ungefär en timme för lång. Birollerna i tveksammaste laget.
Tenchi
2020-02-15
Vilken fruktansvärt usel film det här var. Utan tvekan den sämsta av Bond-filmerna och då är jag ett fan av dom. Det här kändes som ett genomstressat ihopklipp av slumpmässiga sekvenser som sattes ihop på en förmiddag. Typ så. Dålig och tråkig.
Albion
2019-12-25
Omtitt efter 4 år. Håller bra Bond-klass även om de ständiga förändringarna kring alla bokstavskaraktärer nu börjar bli besvärande. Vissa saker vill man ha oföränderliga. Åter en 4;a i betyg även om en omtitt ofta ändå blir lite mindre tilltalande.
Olof_Gronlund
2019-11-13
Bra action och lite nytänkande, fina miljöer att filma i. Christoph Waltz perfekt som bad guy i allt han ger sig på. Sevärd.
päronanton
2019-11-05
Okej. Men saknar charmen som de gamla hade
labi
2019-01-26
Gömma sig i karnevalståg, skurknäste på alptopp, tågfajt, förutsägbara karaktärer. En recyclad intrig där det mesta redan har gjorts i tidigare Bondfilmer. Christoph Waltz är ju given som psykskurk på förhand, men blir mest en parodi på en sådan. Nä, gör om, gör rätt till nästa gång.
live
2018-08-19
Ett tag sedan jag såg denna. Men! Minns som aningen svag handling som gör att man ibland tappar fokus. Inte en särskilt bra Bondfilm, men är 100% kär i Léa Seydoux och hennes roll.
haajen
2018-02-11
Vid omtitt höjer jag betyget till en svag 4a, funkar bäst om en ser de övriga filmerna m Craig i rollen som Bond i nära anslutning. Skyfall är mästerverket, Casino Royale ligger snuddande nära toppbetyget sedan kommer Spectre och sist den klumpiga Quantum of solace som ändå erbjuder en så pass engagerande story att en inte kan dissa den.
Ihsahn
2018-01-04
En av de bästa Bondfilmer jag sett. Spännande, välskrivet manus och Craig i högform
sodomiten
2017-12-16
Det finns ingen röd tråd. Vad vill james bond och vad vill skurken? Cristoph Waltz som är brilliant i "Englorious bastards" hade jag väntat mig mkt mer av här.