2.7

Speed

Jack Traven är en bombexpert med uppdraget att desarmera en bomb som en hämndgirig utpressare har placerat på en buss. Jack måste tillsammans med passageraren Annie Porter lyckas hålla bussen körande genom Los Angeles gator i mer än 80 km/h - annars exploderar bomben.

Originaltitel Speed
Regissör Jan De Bont
Manus Graham Yost
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Keanu Reeves, Sandra Bullock, Dennis Hopper, Joe Morton, Jeff Daniels, Alan Ruck, Carlos Carrasco, Beth Grant, Hawthorne James, Glenn Plummer, David Kriegel, Natsuko Ohama, Daniel Villarreal, John Capodice

Skapad 2019-12-22 av Rollywood
En oidentifierad psykopat placerar en sprängladdning på en buss i Los Angeles. En buss som just nu rullar för fullt på motorvägen i sin vanliga rutt. Vad bussföraren dock inte vet är att han ha...   Läs mer »

Rele
2021-11-19
Här har vi en svag men spännande film. Några duktiga skådespelare höjer betyget till en svag trea.
2018-01-19
Funkar... även om jag inte actionfilmer inte riktigt min grej.. De flesta actionfilmerna är bara jäkligt töntiga...
myslas
2017-08-02
Det här är själva definitionen av en popcornfilm. Spänning och humor i en lyckad blandning som inte kräver särskilt mycket tankeverksamhet. Hopper och Bullock är utmärkta som skurk respektive hjälte. Till och med Reeves klarar sig bra. Det blir lite för dumt och överdrivet ibland för att den ska kunna mäta sig med de bästa actionfilmerna från den här perioden men underhållningsvärdet är högt så fyran är nära.
menschenfeind
2017-03-13
Hela bussbiten är fortfarande lite seg, men som helhet betydligt bättre än jag mindes den.

2016-10-19
For mye dumt i en ellers spennende film.
2016-10-19
Förutsägbar är den ju men så är det ju trots allt en actionrulle. Keanu Reeves, Sandra Bullock och Dennis Hopper gör bra ifrån sig. Underhållande och även ganska spännande.
Zok
2016-10-17
Fortfarande en riktigt underhållande actionfilm.
92axha10
2015-10-18
Skoj action som inte borde fungera så bra som det gör. Bullock och Hopper stjäl showen och har kul i sina roller. Lätt att titta på och fartfylld till det sista.
Tatty
2015-04-19
Riktig spännande hela filmen. Nerpirrande varje gång man tittar på den igen och igen.
yrkeschaufföre
2015-04-19
Den är mer spännande än jag minns den, mycket som är overkligt men Sandra är bra och Keanu är "hård". Stark trea från busschauffören.