1.5

Speed 2: Cruise Control

Annie Porter är tillbaka. Den här gången ser hon fram emot en lugn lyxkryssning med pojkvännen Alex. Men kryssningen blir inte den lugna semester de sett fram emot när galningen Geiger tar över skeppet och Alex måste bekämpa galningens planer och se till att skeppet kommer i land som det ska, något som visar sig riktigt svårt..

Originaltitel Speed 2: Cruise Control
Regissör Jan De Bont
Manus Randall McCormick, Jeff Nathanson
Genre Action, Romantik, 90-tal
Skådespelare Sandra Bullock, Jason Patric, Willem Dafoe, Temuera Morrison, Brian McCardie, Christine Firkins, Mike Hagerty, Colleen Camp, Lois Chiles, Francis Guinan, Tamia, Jeremy Hotz, Enrique Murciano, Joe Morton, Bo Svenson, Royale Watkins, Glenn Plummer

Skapad 2019-12-05 av Rollywood
När filmen tar sin början har Annie (Sandra Bullock), som vi såg i första filmen, precis träffat Alex (Jason Patric), sin nya pojkvän. Men medan hon tror att han har ett lugnt jobb som patruller...   Läs mer »

2018-01-19
Som sagt var Usel!!!

2016-11-09
Så jävla dålig är den ju inte...
2016-10-19
Den här filmen är allt annat än bra!
gjoob
2016-06-24
Så jävla dålig är den ju inte...
Starkbröl
2015-06-07
Det är faktiskt inga överdrifter som sägs om Speed 2. Helt omotiverat med handkamera i denna film. Värdelöst koncept från början. Ett FRUKTANSVÄRT manus med rent plågsam dialog. Alla är usla skådespelare, och stackars Bullock får spela en riktigt jobbig brud man inte kan sympatisera med. Man hoppas att en haj i maskinrummet ska äta henne eller nåt (hey, det skulle kunna hända i denna film). Och snälla Dafoe: hur tänkte du när du var med i det här?
2014-11-04
Världens sämsta uppföljare? Enligt mig platsar den i den kategorin. Inget större fel på varken Bullock eller Patric men hela handlingen osar dagisnivå. Dafoe gör vad han kan för att rädda filmens bad guy från att kvalificera sig till kategorin: filmhistoriens tråkigaste och menlösaste bad guy.
LTT86
2014-01-25
Jag kan säga en positiv sak om filmen, och det är att den fick mig att vara intresserat av story........... i dom första 25 minuter! Efter det, så försvann allt min intressent lika snabb som jag kan tömma min plånbok!!
carnevil
2013-01-15
Helt otroligt dålig film. Förväntar mig en medalj för att jag såg hela!
Arseenal
2013-01-13
SATAN vad långdragen. Jesus.
darker47
2013-01-13