2.4

Speed Racer

Speed Racer försöker med hjälp av sin familj rädda familjeföretaget och skydda sporten han älskar.

Originaltitel Speed Racer
Regissör Lilly Wachowski, Lana Wachowski
Manus Lilly Wachowski, Lana Wachowski
Genre 2000-tal, Action, Familjefilm
Skådespelare Susan Sarandon, Christina Ricci, John Goodman, Matthew Fox, Emile Hirsch, Hiroyuki Sanada, Rain, Richard Roundtree, Nicholas Elia, Ariel Winter, Scott Porter, Christian Oliver, Cosma Shiva Hagen, Moritz Bleibtreu, Jana Pallaske

Skapad 2019-11-18 av Andy_B
Jag visste inget om den anime (Mach GoGoGo, 1967) som Wachowski-brödernas nya film ”Speed Racer” bygger på. Den är hursomhelst en av de första animeér som översattes för amerikansk marknad. ...   Läs mer »

Engravadlax
2018-12-23
Är det här LazyTown?
2017-10-29
jingoo
2015-06-13
Efter en omtitt så är jag fortfarande imponerad av racingscenerna och alla roliga detaljer i bilar och rekvisita. Tyvärr finns ju fortfarande de där riktigt irriterande grejerna, t ex i princip hela Speeds entourage/familj (förutom flickvännen, spelad av en cool Christina Ricci). Sänker betyget ett snäpp.
Roswall
2015-04-28
Väldigt positivt överraskad, fullproppad med filmkärlek och go underhållning. Visst förutsägbart osv. men trots detta underhållande och dessutom snyggt!
badpanda1606
2012-10-09
Fortfarande underhållande trots ett relativt svagt manus.
atroxa
2012-02-13
Längesen jag stängde av en film. Tyvärr var detta bara en färgsmörja som gjorde mig illamående.
Redfield4ever
2011-09-13
Nej fyfan. Jag gillade faktiskt det lillaa jag såg av original animén när jag var liten men den här färgsprängda filmen är nog den mest ADHD-aktiga filmen jag någonsin sett i hela mitt liv. Jag har ont i huvudet just nu, så illa är det.
Metheuz
2011-09-06
Filmen skulle kanske kunna få en tvåa för att racingen är skapligt snyggt gjord men tråkig förutsägbar story och den enormt jobbiga ungen och apan drar ner betyget.
Deepshit
2011-09-02
Dålig men fartfylld racing film där högsta växeln ligger i från första början. Hela filmen berättas i en sådan hast att man ibland har svårt att hänga med. Handlingen tar upp intressant ämnen som att professionell idrott handlar mer om pengar än sportsliga prestationer. Men det här får för lite plats bland alla färger och stereotypa karaktärer. Även om filmen bjuder på mycket underhållning är den för tramsig och jobbig, det blir lite mycket till slut.
Robkiller
2011-08-08
Helt uppenbart gjord för 7-åringar och är således delvis väldigt barnslig och fjantig, men även väldigt snygg. Känns som en barnvänlig blandning av att titta på en berg-och-dal banetur med inslag av Death Race, disneyfilmen Bilar och spelet Wipeout. Blev väl delvis lite seg i mitten, men tar sig igen andra halvan. Helheten uppskattas nog mer av den yngre publiken, eftersom handling/intressant dialog finns det väl inte direkt mycket av, men den känns ändå rätt bra.