2.2

Cannonball Speed Zone

Tredje filmen om det ökända Cannonball-loppet. Många galna bilar och till och med flygplan.

Originaltitel Speed Zone
Alternativ titel Cannonball Run 3, Cannonball Run III, Cannonball Fever
Regissör Jim Drake
Manus Michael Short
Genre Komedi, Action, 80-tal
Skådespelare John Candy, Donna Dixon, Matt Frewer, Joe Flaherty, Tim Matheson, Mimi Kuzyk, Melody Anderson, Shari Belafonte, Brian George, Art Hindle, Dick Smothers, Tom Smothers, Peter Boyle, Don Lake, Eugene Levy, Alyssa Milano, Jamie Farr, Lee Van Cleef

dudson
2015-03-21
Ordentligt tråkig och med ingen själ. Dom enda roliga är den där utflippade bilskole läraren och Peter Boyl som galen polismästare. John Candy känns mest trött och oinspererad.
2015-01-31
De mest schyssta bilåkarfilmerna gjordes under 70-talet och redan under det tidiga 80-talet blev det vekare med tex Cannonball Run. Här har vi nått 1989 och alla skämt har varit slut sen länge. Likaså alla nya ideér till tuffa stuntscener och nya upplägg. En mycket trött actionkomedi som ändå lyckats med konststycket att "lura" med sig en diger hop kända och halvkända ansikten - ingen av dem har dock något vettigt att tillföra. Mest beklagligt är att se gamle westernlegenden Lee van Cleef väsa fram några ointressanta repliker. Detta blev hans sista roll och han dog samma år.
Count_Duckula
2014-04-26
Schyssta åk, magiska karaktärer och hejdundrande humor. Jag har feber, Cannonball-feber.
StureStenhög
2014-02-10
Cannonball Run-filmerna kan nog vara själva definitionen av slött filmskapande. Det finns ingen story, och antagligen inte mycket till manus heller, det är bara ett bilrace rakt igenom USA, och så händer det lite saker på vägen. De saker som händer är dessutom i allmänhet väldigt fantasilösa. Man får heller aldrig riktigt veta vilka det är som leder, eller egentligen nånting alls om hur det går i själva loppet. Allt det här försöker man kompensera med ett fartfyllt tempo och många kända namn i casten. Men det värsta är att jag inte fullt ut kan säga att det inte fungerar, det är trots allt hyfsat underhållande, och jag tycker nog inte att det här var direkt sämre än de två tidigare filmerna
BROBJO
2011-10-11
Stor nostalgi!
Totenkopf
2009-09-14
Boring är bara förnamnet, actionkomedi utan vare sig action eller komedi.
Goirwei
2008-08-10
dålig
Mat1az
2007-09-03
Egentligen bättre än 2an gällande biljakterna. Här är det mindre prat och mera körande. Dock är skämten så oerhört lama och dåliga att det inte ens håller för en myra att gå över dem. Man gör bäst i att se den som en fristående film från Cannonball run serien, då känns den faktiskt en gnutta bättre och det är ju bara en av de tävlande från de två tidigare filmerna är med en kort stund i börjar. Några små-coola bil stunts bjuder den på och Lamborghini intro har den också, kanske lite överdrivet men funkar i en film som denna. Överlag en vacklande tvåa...

2007-03-16
Instämmer helt med Takito.
Gobo
2007-02-05