3.1

Spider-Man: Far From Home

Peter Parker och hans vänner åker på sommarsemester till Europa, men stöter på problem med en skurk känd som Mysterio.

Originaltitel Spider-Man: Far From Home
Alternativ titel Spider-Man: Homecoming 2
Regissör Jon Watts
Manus Chris McKenna, Erik Sommers
Genre Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Tom Holland (III), Samuel L Jackson, Jake Gyllenhaal, Marisa Tomei, Jon Favreau, Zendaya, Jacob Batalon, Tony Revolori, Angourie Rice, Remy Hii, Martin Starr, J B Smoove, Jorge Lendeborg Jr, Cobie Smulders, Numan Acar, Zach Barack, Zoha Rahman, Yasmin Mwanza, Joshua Sinclair-Evans, Tyler Luke Cunningham, Sebastian Viveros, Toni Garrn, Peter Billingsley, Clare Dunne, Nicholas Gleaves, Claire Rushbrook, J K Simmons, Dawn Michelle King

viccee
2020-05-19
Samuel L Jackson var bra. Ungdomarna i filmen sög. Svag 2.a.
Zok
2020-05-16
Gillade Homecoming, men detta var ingen höjdare, fokusen ligger mest på att slänga in humor i typ varannan scen i två timmar. Scener som inte är särskilt kul heller.
BarryHero
2020-03-31
Känns som en ganska trött uppföljare som struntar i att bygga upp någon historia eller relationer i början av filmen utan istället hoppar rakt in i actionsekvenserna. Ett par kul vändningar men överlag känns storyn rätt platt och high-school-biten gjordes mycket bättre i Homecoming från 2 år innan. Dessutom känns det fel med Spider-Man i Europa. Han ska svinga sig emellan skyskrapor i New York - som vi åtminstone får se lite av i den senare delen av filmen.
Andreas_
2019-12-26
Helt okej Marvel och spider-man film, men inte bättre än första enligt mitt tycke, homecoming hade bättre känsla och kändes mer som en riktig marvel film, detta kändes nästan lite för mycket studio när det ska föreställa att dom är i Italien istället för New York denna gång, men filmens skurk i form av Mysterio är bättre än Vulture i första filmen, Jake Gyllenhall gör det riktigt bra vilket även Keaton gjorde, men Mysterio är roligare att se på film idag med alla dessa suveräna effekter. Tom Holland är givetvis lysande som alltid och han är klockren som Peter Parker och spider-man, här har marvel/Disney verkligen träffat rätt, han slår både Tobey Maguire och Andrew Garfield på fingrarna och jag hoppas verkligen att vi får ett gäng fler filmer med honom som spider-man i detta marvels universum, filmen är dock tyvärr lite mer platt än den första tycker jag och hoppas på en ännu bättre uppföljare för slutet är bra och gör det väldigt intressant, där man även får se en riktigt rolig cameo roll. Betyget blir en stark 3:a och filmen är klart godkänd.
Spook
2019-12-22
marginellt bättre än 1:an!
Razzel
2019-11-28
Besvikelse, Marwel börjar köra i gamla hjulspår?
dafreakish
2019-11-24
Inte lika bra som den första filmen med Holland men klart sevärd. Ger en hint om att Marvels storhetstid börjar försvinna.
Hanness
2019-11-20
Helt OK, men mer tilltalande för en yngre publik än övriga Marvel filmerna.
Señor
2019-10-15
Klarar inte av sånt här. Känns som att målgruppen är barn.
vonadel
2019-10-15
Så var det dags för ännu en film med min favvo-hjälte. Gillar denna också, även om jag börjar bli lite trött på MCU-uppläggen om jag ska vara ärlig. Men, Tom Holland gör Spidey rättvisa. 7/10