Spider-Man: Far From Home

Peter Parker och hans vänner åker på sommarsemester till Europa, men stöter på problem med en skurk känd som Mysterio.

Originaltitel Spider-Man: Far From Home
Alternativ titel Spider-Man: Homecoming 2
Regissör Jon Watts
Manus Chris McKenna, Erik Sommers
Genre Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Tom Holland (III), Samuel L Jackson, Jake Gyllenhaal, Marisa Tomei, Jon Favreau, Zendaya, Jacob Batalon, Tony Revolori, Angourie Rice, Remy Hii, Martin Starr, J B Smoove, Jorge Lendeborg Jr, Cobie Smulders, Numan Acar, Zach Barack, Zoha Rahman, Yasmin Mwanza, Joshua Sinclair-Evans, Tyler Luke Cunningham, Sebastian Viveros, Toni Garrn, Peter Billingsley, Clare Dunne, Nicholas Gleaves, Claire Rushbrook, J K Simmons, Dawn Michelle King

Stan
2021-04-01
Rätt korkad och krystade skämt. Ungdomarna är charmiga
RichardEk
2021-01-01
Sevärd, med en lättare ton och mer humor än exempelvis Avengersfilmerna. Samuel Jackson levererar som vanligt, men Tom Holland har inte riktigt växt in i sin spindelkostym i mina ögon.
2020-12-31
Mycket trams blir det, och mycket fånig hitech-mindfuck. "Nya" Spindelmannen är inte riktigt min grej. (5+/15)
Körsbär
2020-09-02
Fräckheten ifrån första filmen är som bortblåst o en viss smula trovärdighet måste finnas.... nej detta blir för pajsigt för mig.
fridenpaden
2020-07-26
"Låt oss åka ut i världen på resa"-uppföljare/specialavsnitt av TV-serie är aldrig någon bra idé. Kravet att slänga in platstypiska scener blir för stort för manusförfattarna och påverkar oftast handlingen negativt. Annars tycker jag att filmen skärpte sig i andra halvan, dvs tvärtom vad jag brukar tycka om superhjältefilmer. Vanligtvis är det bara massor med meningslösa slagsmål och explosioner i tredje akten. De fanns förstås även här men plötsligt blev den geografiska platsen mindre viktig. MJ är söt men slår inte Dunst.
elibaaba
2020-07-06
Homecoming var charmig, den här är corny.
2020-06-20
Tvära kast mot den allvarstyngda Avengers Endgame. Här är det glatt och barnsligt igen. Lite mättad på marvel om jag ska vara ärlig, men visst är det ett okej äventyr som åtm aldrig blir tråkigt.
viccee
2020-05-19
Samuel L Jackson var bra. Ungdomarna i filmen sög. Svag 2.a.
Zok
2020-05-16
Gillade Homecoming, men detta var ingen höjdare, fokusen ligger mest på att slänga in humor i typ varannan scen i två timmar. Scener som inte är särskilt kul heller.
BarryHero
2020-03-31
Känns som en ganska trött uppföljare som struntar i att bygga upp någon historia eller relationer i början av filmen utan istället hoppar rakt in i actionsekvenserna. Ett par kul vändningar men överlag känns storyn rätt platt och high-school-biten gjordes mycket bättre i Homecoming från 2 år innan. Dessutom känns det fel med Spider-Man i Europa. Han ska svinga sig emellan skyskrapor i New York - som vi åtminstone får se lite av i den senare delen av filmen.