2.9

Spider-Man: Far From Home

Peter Parker och hans vänner åker på sommarsemester till Europa, men stöter på problem med en skurk känd som Mysterio.

Originaltitel Spider-Man: Far From Home
Alternativ titel Spider-Man: Homecoming 2
Regissör Jon Watts
Manus Chris McKenna, Erik Sommers
Genre Äventyr, Action, Komedi, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Tom Holland (III), Samuel L Jackson, Jake Gyllenhaal, Marisa Tomei, Jon Favreau, Zendaya, Jacob Batalon, Tony Revolori, Angourie Rice, Remy Hii, Martin Starr, J B Smoove, Jorge Lendeborg Jr, Cobie Smulders, Numan Acar, Zach Barack, Zoha Rahman

Hanness
2019-11-20
Helt OK, men mer tilltalande för en yngre publik än övriga Marvel filmerna.
Señor
2019-10-15
Klarar inte av sånt här. Känns som att målgruppen är barn.
vonadel
2019-10-15
Så var det dags för ännu en film med min favvo-hjälte. Gillar denna också, även om jag börjar bli lite trött på MCU-uppläggen om jag ska vara ärlig. Men, Tom Holland gör Spidey rättvisa. 7/10
2019-10-12
Innan jag såg denna film hade jag förkunskap om en karaktär i filmen. Jag trodde dock inte att förkunskap skulle göra att man blev spoilad. Tyvärr blev jag straffad för min kunskap vilket solkade min filmupplevelse. Vid en omtitt tror jag dock att jag kan uppskatta filmen bättre. Tom Holland är dock återigen perfekt i rollen som Spider-Man och blandar på ett lyckat sätt humor, allvar och tonårskänslor. Bra är också Jake Gyllenhaal i rollen som Mysterio.
HerrNenne
2019-10-11
Hög tempo och alltid bra. Strukturen känns ibland lite skakig, och den känns tyvärr lite tom efdter Endgame, men tar Spindelmannen till nästa nivå på ett bra sätt, och Europa är en trevlig setting. Minus tyvärr till slutet som pajar stämningen efter filmen med nån slags jobbig cliffhanger. Kommer säkert fungera jättebra i framtiden när man ser filmerna direkt efter varandra, men nu som fristående är det ett för stort frågetecken.
widez
2019-10-02
En av de bättre Marvel-filmerna! Roliga scener och snygga effekter. Tom Holland är perfekt som Spider-Man. Jag hade dock gärna sett någon annan i rollen som MJ.
amam
2019-09-23
Jag gillade Gyllenhaal men resten var bara lättbortglömlig popcornunderhållning. Vanlig trea.
ToddDowney
2019-09-16
Håller samma klass som Homecomming. Jake Gyllenhaal var en bra ny skurk.
choklatchip
2019-08-09
Klart bästa Spider-Man filmen med bra humor och härlig känsla för ungdom och ungdomens dilemma och frågor. Lite problem för skurkgänget som inte kändes troligt trots att jag uppskattade Mysterio. Riktigt bra slagsmålsscener, med slutstriden på topp.
Hogman
2019-08-08
Lite för mkt barn över denna, men hygglig underhållning