3.6

Spider-Man: Into the Spider-Verse

Miles Morales är en 13-åring från Broooklyn och en Spider-Man olik alla andra vi någonsin sett tidigare. Han är en klipsk tonåring som gillar att hänga med sina vänner och vara som barn i den åldern är mest. Men vad hans vänner inte vet är att Miles också lär sig att omfamna ett helt nytt och oväntat liv som den helt nye Spider-Man!

Originaltitel Spider-Man: Into the Spider-Verse
Regissör Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
Manus Phil Lord, Sara Pichelli
Genre Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Shameik Moore (röst), Jake M Johnson (röst), Hailee Steinfeld (röst), Mahershala Ali (röst), Brian Tyree Henry (röst), Lily Tomlin (röst), Luna Lauren Velez (röst), Zoë Kravitz (röst), John Mulaney (röst), Kimiko Glenn (röst), Nicolas Cage (röst)

markus1990
2020-02-25
Den bästa Spider-man filmen som gjorts! Utan tvekan!
92axha10
2019-11-28
högt tempo, kreativt animerat och bra berättat. En bra representation av Spindelmannen dessutom.
dafreakish
2019-11-24
Ordentligt överskattat. Temat har gjorts förut trots att skaparna tydligt känner sig unika.
2019-11-04
Jag gillar Spider-Man men att se en animerad film om densamme kändes sådär. Helt plötsligt började alla gå bananas över hur mycket de älskade denna filmen och till slut sa jag "okej då". När filmen var slut lutade jag mig bakåt och tänkte "Har jag precis sett den bästa Spider-Man-filmen, och den är animerad?" Detta var fantastiskt. Stilen i animationen är så kreativ och underbar, historien har så mycket känslor och styrka och dessutom massor av charm, humor och underhållning. 4+
karlmats
2019-10-05
Klart underhållande och välgjord superhjältefilm i det animerade formatet. Jag är inget superfan av Spiderman och jag var på förhand inställd att det här skulle bli en besvikelse så det är kul att kunna sitta här och skriva att jag blev positivt överraskad. Animationerna känns väldigt fräscha och annorlunda, det är en kreativitet i både det visuella och i dialogen som känns väldigt modern. Storyn är underhållande men egentligen är det väl inte filmens styrka. Kul att se vår kulturminister Amanda Lind får vara med också. Första halvtimmen är det inte så många överraskningar men sen när titeln börjar få betydelse börjar underhållningen komma igång på allvar. Det är en ganska stark 3a ändå, sån här fantasifullhet måste belönas.
vonadel
2019-07-22
Coolt gjord framförallt. Bra karaktärer. En av få filmer som faktiskt levde upp till mina förväntningar. 7/10
ulpe01
2019-07-13
Grym film. Stil så det räcker och blir över. Spider-Ham och Spider-Man Noir var bara grädden på moset. Den här unge Spindelmannen skulle behöva ta ett snack med Edna Mode... "No capes!!"
setterwall
2019-07-10
Riktigt fräsch animering!
Biberkolben
2019-06-10
Troligtvis den bästa filmen om Spindelmannen som jag har sett! Applåder! Hurra!
Benisakura
2019-03-12
Tyckte den blev lite för mycket med alla karaktärer men ändå småtrevlig som helhet.