2.8

Spioner är vi allihopa

Två obetydliga kontorsråttor på CIA har som högsta önskan att stiga i graderna och bli riktiga spioner. De gör ett intagningsprov men ertappas med att fuska. Men istället för att få sparken används de av sina befäl som lockbeten på ett livsfarligt uppdrag i Sovjetunionen, och deras befäl hoppas att de inte ska komma tillbaka över huvud taget.

Originaltitel Spies Like Us
Regissör John Landis
Manus Dan Aykroyd, Lowell Ganz, Babaloo Mandel
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Chevy Chase, Dan Aykroyd, Donna Dixon, Bruce Davison, Steve Forrest, Bernie Casey, William Prince, Tom Hatten, Frank Oz, Ray Harryhausen, Charles McKeown, Jim Staahl, James Daughton, Terry Gilliam

Namellak
2015-10-13
Småkul när jag var cirka 11. Nu var den mest pinsamt daterad med långt mellan de (gubbsjuka) "skämten". Småskrattade under några scener, men som parodi så kändes 'Spioner...' tråkigare än 80-talets Bondfilmer som den tydligt driver med. Insåg nu att jag egentligen bara sett en enda filminsats av Aykroyd där jag skrattat. Det var i 'The Rutles' och inte i någon Landis-film. Och är patetiskt att se att Skeva Chase gubbtafsande på yngre kvinnor lockar till skratt 2015. Fy fan.
Namellak
2015-10-13
Småkul när jag var cirka 11. Nu var den mest pinsamt daterad med långt mellan de (gubbsjuka) "skämten". Småskrattade under några scener, men som parodi så kändes 'Spioner...' tråkigare än 80-talets Bondfilmer som den tydligt driver med. Insåg nu att jag egentligen bara sett en enda filminsats av Aykroyd där jag skrattat. Det var i 'The Rutles' och inte i någon Landis-film. Hälsningar Sur-och-grinig-gubbnörd
sunvalley
2015-08-08
Chevy Chase och Dan Aykroyd passar bra som radarpar, men gud, det är en ganska kass rulle det här.
snyltare
2015-07-20
Riktigt kul den första kvarten, sen blev det ganska segt.
dudson
2015-06-13
Små rolig kult rulle med två humor giganter. Men tyvär så bär det inte hela vägen. Tycker den första timmen är den skönaste.
2014-11-23
Det fanns en tid då det nästan aldrig var fel med lite Chevy Chase, Dan Akroyd och John Landis och tack vare filmens värld kan man komma till denna värld när man vill. Detta är en film som passar att se med kompisarna.
amonamarth
2013-11-23
Håller med om att filmen borde vara på samma nivå som provscenen, synd att det bara varade i några minuter.
yrkeschaufföre
2013-06-25
Väldigt ojämn, från den fantastiska provscenen till den tråkiga halvtimmen i Afghanistans öken, som helhet får den en stark tvåa.
Almgren
2012-08-23
En väldigt svag trea till denna film, endast tack vare Chase och Akroyds rolltolkningar. Handlingen är i absolut enklaste laget och inte mycket händer egentligen i filmen, men de lyckas ändå göra den underhållande.
#54
2012-08-05