2.4

Spioner i familjen

Roy Parmeter är en FBI-agent i San Diego. För 20 år sedan dödades hans partner av en Sovjetisk spion vid namn Scuba. Denne Scuba är fortfarande aktiv och har nu börjat döda hemliga agenter som är under cover och väntar på order. Snart är Roy inblandad...

Originaltitel Little Nikita
Regissör Richard Benjamin
Manus Tom Musca, Terry Schwartz, Bo Goldman, John Hill
Genre Drama, Thriller, 80-tal
Skådespelare Richard Bradford, River Phoenix, Sidney Poitier, Richard Lynch, Loretta Devine, Caroline Kava, Richard Jenkins, Lucy Deakins, Jerry Hardin, Albert Fortell

ClintanTheKing
2014-04-29
En thriller som har för mycket dramatik och seghet för sitt eget bästa. Jag höll på att somna vissa stunder. Trots att skådisar som Poitier och Phoneix medverkade så var denna inget vidare!
jonbo
2014-03-20
Uselt rakt igenom. Högst ogenomtänkt.
Fläskkäft
2010-10-09
Filmen känns familjeanpassad, en ganska snäll variant. Phoenix och Poitier ser till att filmen är skapligt intressant. Visst förutsägbart men ändå helt okej.
Bomkia
2007-11-15
Inte alls särskilt bra. Det är väl bara Phoenix som är nåt att ha. 2+
HansMoleman
2007-11-10
En ganska medelmåttig film om jag inte minns fel.
Kosmoskorven
2007-10-29
Aldrig fel med River Phoenix...
Blink182
2007-08-28
Phoenix och Poitier är det absolut inget fel på. Men filmen är en ganska så b-ig 80 tals thriller och den blir aldrig särskilt bra.
babalas
2007-08-17
En 4 för att river phoenix var sjukt bra
Cramped
2007-04-10
En trea för River Phoenix här med.

2006-12-18
River Phoenix presterar som vanligt på toppen av sin förmåga, men här i en alldeles för vag story.