2.9

Spirit - Hästen från vildmarken

Animerad berättelse om en vild hingst och hans upplevelser i ett ungt Amerika. Hans första möte med människan blir brutalt, men han vägrar låta sig tyglas. När han möter den unge indianen Little Creek uppstår vänskap, likaså med Rain, som är ett sto som Little Creek har.

Originaltitel Spirit: Stallion of the Cimarron
Regissör Kelly Asbury, Lorna Cook
Manus John Fusco
Genre Animerad, Familjefilm, Western, 2000-tal
Skådespelare Matt Damon (röst), James Cromwell (röst), Daniel Studi (röst), Chopper Bernet (röst), Jeff LeBeau (röst), Richard McGonagle (röst)

Skapad 2019-11-09 av m86
Om ni gillar Bryan Adams, så kommer ni att ÄLSKA den här filmen (fast han själv inte syns med i filmen så hörs han) i alla dom låtar som han har skrivit tillsammans med Hans Zimmer (som b.la. h...   Läs mer »

2019-03-30
Har en viss ton som inte alls slår an hos mig, musiken funkar inte alls utan känns krystad och lökig. Sen är den rätt tråkig och sentimental på ett sätt som inte engagerar mig.
2019-01-27
Riktigt dålig och seg film....
Jamesa
2017-11-27
Helt ok barnfilm, bra handling utan att för den skull nå några jättehöjder.
HerrNenne
2017-05-28
Ganska mysig hästfilm som tyvärr dovas lite av tex den historiska kontexten. Det är alltid deppigt med filmer om frigörelse och segrar i sammanhang där facit är att de förlorade till sist ändå. Men bra barnfilm.
supermancover
2016-10-24
SÅ JÄVLA TRÅKIG
ergopliroforia
2016-01-18
Ganska bra för att fostra barn i grundläggande antiimperialism. Barnen får med sig att indianer var goda, kolonisatörerna onda och att våldsamt motstånd är ädelt och lönar sig.
dafreakish
2014-07-27
Episkt tecknat hästdrama så naturromantiskt att man baxnar. Men det är oerhört vackert, även om hästanimationerna lämnar lite att önska. Det är dock väldigt amerikanskt och man kan välja att hata det fast då det i grunden är en rätt fin historia så köper man det ändå. Svag trea och skönt att slippa talande djur.
TheHorrorfan
2014-06-01
Skaplig. Den funkar att kolla på, men inget som jag vill se om. Svag 3a.
Kaux
2013-12-09
Det hände väll inte så mycket under filmen, men det var kul att se en film utan nästan något riktigt tal utan mest en massa gnäggande.
tuvetuv
2013-09-22