1.8

Spoiler

I ett framtida fängelse sitter den rymningsbenägne Roger Mason. Det enda som håller hans hopp uppe efter otaliga misslyckade flyktförsök, är möjligheten att få träffa sin dotter igen.

Originaltitel Spoiler
Regissör Jeff Burr
Manus Michael Kalesniko
Genre 90-tal, Action
Skådespelare Gary Daniels, Meg Foster, Bryan Genesse, Jeffrey Combs, Nicholas Sadler, Steven Schub, Stewart Finlay-McLennan, Joe Unger, David Groh, Bruce Glover, Arye Gross, Renee Faia, Duane Whitaker, Alex Hyde-White, John Putch, Robert Knott, Willard E Pugh

2015-10-26
Hoppsan! Det här var något i hästväg. Dramaturgiskt vansinne utan någon som helst dynamik. Allt böljar liksom fram och tillbaka, och saker bara händer utan att det spelar någon som helst roll. Det är nästan svårt att hänga med i handlingen, och då inte för att det är snurrigt, utan för att allt känns oviktigt. Men det är inte nog med det. Fula studiomiljöer, kassa CGI-effekter, skitfånig fighting-koreografi och ett manus som aldrig kan ha genomarbetats efter embryostadiet. Men Gary Daniels blir man alltid glad av, och med en karaktär som kallas "China Vagina" så kan det ju inte vara genomdåligt. Vi får också ett par dvärgar, en totalt omotiverad tuttscen, samt små inhopp av "större" namn som föredettingen Meg Foster, B-filmskungen Jeffrey Combs, Bond-skurken Bruce "Mr. Wint" Glover och ytterligare några etablerade utfyllnadsskådisar. En riktig jävla dyngrulle som är så charmlöst dålig att det nästan blir charmigt. Ultrasvag tvåa. (4-/15)