2.5

Spöksnubben i skrubben

Ett monster gömmer sig i garderober och dödar människor. Polisen och militären är hjälplösa och panik sprids. Hur ska monstret stoppas? Med hjälp av professor Pennyworth tar sig reportern Richard och biologilärarinnan Diane an sig uppdraget.

Originaltitel Monster in the Closet
Alternativ titel Monstret i garderoben
Regissör Bob Dahlin
Manus Bob Dahlin
Genre Komedi, Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Donald Grant, Denise Dubarry, Claude Akins, Stella Stevens, Henry Gibson, Howard Duff, Paul Walker, Paul Dooley, Jesse White, John Carradine, Frank Ashmore, Fergie, Kevin Peter Hall, Ritchie Montgomery

RammaSten
2019-12-26
Skön film med glimten i ögat. Den som kom på den svenska titeln förtjänar en medalj!
papabobadiof
2018-03-28
Släng dig i väggen Tony Montana!!! Förmodligen den mest episka svenska översättningen på en filmtitel ever. Dessvärre har den nog inte så mycket mer att erbjuda trots en gedigen produktion för att var Troma... Monstret är ju rätt festligt iaf?
fattyfinger
2017-04-30
Speciell.
Raimo_1985
2015-10-26
Andra Troma-filmen jag ser, visste inte att de kunde vara så här roliga!! :) Svag fyra.
dudson
2014-09-07
Skapligt crapy troma film där allt bara känns tafatt. kanske funkade på fjortisarna på 80-talet men inte idag" nåväl en snäll 2a tack vare visst kult värde.
DrJW
2013-02-03
Intressant idé, men dåligt skrivet o framfört. Den svenska titeln är fånigt, varför inte bara "Monstret i Gaderoben"?! Den lilla flickan man ser i början av filmen var ingen mindre än Fergie från Black Eyed Pece(!) Intressant merit hon har, från denna Troma-rulle till Robert Rodriguez´s Planet Terror.
LundstedtJ958
2012-10-15
Oj. Det här var verkligen dåligt.
CinemaniaC
2012-05-10
Fånig men catchy svensk titel på en fånig Troma-rulle, även om en del humor faktiskt funkar hyfsat emellanåt. "Destroy All Closets!"
gre
2012-03-16
En helt okej rulle, den har sina stunder.
volvo_240
2011-10-28
Vad jag avskyr dessa svenska titlar. Nåja, det är faktiskt en rätt bra film det här. Den paroderar en hel del grejer men står ändå på egna ben. En hyfsat stark trea Rätt snyggt monster med, och Paul Walker spelar visst bara töntar (host F&F host)