2.7

MI-5

En terrorist rymmer från fångenskapen under en rutinmässig överlämning. Nu måste Will Crombie samarbeta med den skamfläckade MI5-chefen Harry Pearce för att leta rätt på rymlingen och stoppa en nära förestående terroristattack i London.

Originaltitel Spooks: The Greater Good
Regissör Bharat Nalluri
Manus Jonathan Brackley, Sam Vincent (II)
Genre 2010-tal, Action, Drama, Thriller
Skådespelare Kit Harington, Peter Firth, Jennifer Ehle, Elyes Gabel, Lara Pulver, Tuppence Middleton, David Harewood, Tim McInnerny, Eleanor Matsuura, Michael Wildman, Elliot Levey, Ronan Summers, Cosmo Jarvis, David Wurawa, Amra Mallassi, Dominic Garfield

finkan
2020-03-13
Funkade, fyllde sitt syfte
KyLLo
2019-06-03
Väldigt intressant på pappret men höll bara intresset uppe i några minuter. Actionfylld och säkerligen påkostad, men ingen kvalitetskänsla alls. Kanske spelar in att det är en uppföljare till en tv-serie. Generellt sämre än Bourne, M:I och Bond. För er som vill se Mission Impossible 5 från samma år så heter den Mission: Impossible - Rogue Nation.
PeterTheW
2017-09-28
Helt ok!
MaxMackan
2016-12-25
En helt okej film.
siggelund
2016-10-09
Haha, jag trodde att det var Mission Impossible 5 när den bubblade upp på Netflix. Men det var det ju inte. Skaplig thriller enligt klassiska recept. Helt okej för bakfylla.
idaho1981
2016-07-25
Helt ok actionthriller. Ganska lik serien, men de avsnitten är kortare och det passar bättre. Spännande och med bra skådespelarprestationer som det oftast är i brittisk film, men historien är inte tillräckligt engagerande för ett högre betyg.
Ghostface
2016-03-08
Spännande men humorlös. Mer Bourne än Bond. Det snuddas här åtminstone vid problematiken om västs beteende mot Mellanöstern kontra terrorism men det kan alltid gå djupare.
Xeno
2016-03-07
Mycket spännande och välgjord thriller som levererar med bland annat goda skådespelarinsatser trots relativt få kända skådisar...
Zebulonm
2016-01-11
Riktigt bra spionthriller
ulpe01
2015-10-06
Vet inte om jag skulle gillat den mer eller mindre om jag sett tv-serien, men det är rätt spännande hela vägen. "Vad-hände-med-pappa"-klyschan är ju något tröttsam, så betyget blott en trea.