2.7

Spring för livet

En kvinna flyr från sjukhuset och lämnar sitt nyfödda barn. Cattis och Mikael dras in i ett skräckscenario i ett brutalt och okänt Sverige...

Originaltitel Spring för livet
Alternativ titel Run for Your Life
Regissör Richard Hobert
Manus Richard Hobert
Genre Drama, Thriller, 90-tal
Skådespelare Camilla Lundén, Göran Stangertz, Lena Endre, Jakob Eklund, Mona Malm, Peter Andersson, Reine Brynolfsson, Sven Lindberg, Tommy Johnson, Thomas Roos, Indra Roga, Armands Reinfelds, William Rosenberg, Lena Viredius

dudson
2021-10-10
Hmmmm. En film som verkligen utmålar sunda krafter som vill gott!/som onda. Tvärtom, dom "onda" är dom Goda...// Ett typ exempel på hur sjuk Svensk film var/är//##//
päronanton
2020-08-14
Väldigt spännande! Och obehaglig!
2018-01-19
Funkar...
Dele
2017-11-14
Hobert berättar teoretiskt och strikt med varierande nyans och trovärdighet som följd. Betygstrea för vettiga värderingar och stort hjärta denna gång.
kirjaston
2014-03-07
Nej, då tycker jag att Jägarna och Säg att du älskar mig är betydligt obehagligare beträffande våldtäktsscener.
ViolaIngeborg
2013-08-08
Obehaglig, våldtäktsscenen är bland det värsta jag sett på film. Men väldigt spännande.
Xenox
2012-07-09
Efter två lite komiska berättelser (Glädjekällan och Höst i paradiset) höjer Hobert tempot i denna spännande thriller. Trots att filmerna i serien inte har samma genre så lyckas Hobert hålla kvar en röd tråd genom alla sju filmerna. Spring för livet är en av de bättre svenska thrillerna.
Kulturgam
2011-10-19
En av de sämsta filmer jag sett.
orson
2011-08-14
En av de viktigaste filmerna i projektet, men temat slarvas bort. Filmen kantrar några gånger för mycket och det dröjer innan den hamnar på rätt köl igen. Det gör att intrycket blir väldigt spretigt...
StureStenhög
2011-07-27
Vilken dödssynd var det här nu då? Att pissa på sin publik? Jag kan förvisso medge att det är lite roligt att man väljer att helt enkelt bara krascha allt som man har byggt upp i de två tidigare filmerna, och jag hoppas lite att den här filmen var menad som ett skämt, men tyvärr tror jag inte att den var det. Det känns snarare som att Hobert har suttit och slökollat på nån amerikansk actionrulle och tänkt "fan, det där kan nog jag också göra", men det kunde han uppenbarligen inte. Allt här är verkligen så pinsamt dåligt att jag inte ens klarar av att skratta åt eländet, istället skäms jag å samtliga inblandades vägnar. Skådespelarna är totalusla i sina imitationer av amerikanska actionhjältar, och i synnerhet Jakob Eklund är så fruktansvärt värdelös att jag knappt orka lyssna när han gapar ut sina skitnödiga repliker. Att filmen dessutom blir väldigt predikande i sina försök att vara en viktig politisk film, gör att jag inte kan ha överseende med nånting här. Det kan därför inte bli tal om nåt annat än bottenbetyg