Spy

Den skrivbordsbundna CIA-agenten Susan Cooper trivs alldeles utmärkt med att tillbringa sitt arbetsliv med att ge sin ögonsten Bradley Fine instruktioner. Men när hon får se Fine gå in i en fälla och skjutas till döds av den bulgariske gangsterdottern Raina Boyanov kastas hennes värld omkull. Hon lyckas övertyga sin chef att skicka ut henne i fältet och reser till Paris i hopp om att lyckas sätta dit Boyanov och hennes affärspartner.

Originaltitel Spy
Regissör Paul Feig
Manus Paul Feig
Genre Komedi, Kriminalare, Action, 2010-tal
Skådespelare Melissa McCarthy, Jason Statham, Jude Law, Rose Byrne, Miranda Hart, Allison Janney, Peter Serafinowicz, Morena Baccarin, Bobby Cannavale, Nargis Fakhri, Björn Gustafsson, Will Yun Lee, Richard Brake, Raad Rawi, Jessica Chaffin, Carlos Ponce, 50 Cent

Skapad 2019-11-14 av jotnan
Spy är Paul Feigs nyaste komedi om Susan, en kontors-spion vars största uppgift är att baka tårtor till sitt arbetslag, som helt plötsligt sätts ute i fält. Som komedi levererar den gång på g...   Läs mer »

yrkeschaufföre
2018-03-20
Ja, det här faktiskt en bra agentfilm som är rolig åxå. Det är väldigt många skådespelare i den här som hamnat helt rätt och det hjälper upp filmen. Den funkar att se om!
ShenLong
2018-02-11
Förvånansvärt rolig
2017-12-31
Väldigt ojämn och alldeles för lång. Men det var länge sedan jag skrattade så mycket åt en film. (7/15)
2017-10-25
tvamvarg
2017-09-22
Knappt över spy-betyg.
F-M-J
2017-06-07
Okej underhållning. Det är tillräckligt proffsigt för att ducka faktumet att filmen saknar originalitet.
arruba
2017-05-09
Riktigt skadad film med bisarra scener som får en att jubla. Klart sevärd.
asasae
2017-04-22
Min typ av humor och film! Gillar den galna ironin och parodin. Skön rulle!
Krusty
2017-04-18
Filmen är lite tunn, men jag gillar alltid Melissa McCarthy. Och den har en del goriga, men roliga, grejer : )
JOFA
2017-03-04
Actionkomedi - Flera bra actionscener. Flera roliga stunder.