2.1

Spy Hard

Specialagent Dick Steele omintetgör den djävulske mästerhjärnan Rancors planer, men hamnar i ett trauma när hans älskade Victoria dödas. Rancor kidnappar Victorias dotter Barbara och hotar att spränga världen i luften om han inte får tillgång till ett microchip som kan få honom att regera världen. Steele blir anlitad för att lösa det hela. En kavalkad av parodier på filmer som "Speed" och "Pulp Fiction".

Originaltitel Spy Hard
Alternativ titel Live and let spy, Spy Hard - Helt utan hämningar
Regissör Rick Friedberg
Manus Rick Friedberg, Jason Friedberg, Aaron Seltzer, Dick Chudnow
Genre Komedi, Action, 90-tal
Skådespelare Leslie Nielsen, Nicollette Sheridan, Andy Griffith, Marcia Gay Harden, John Ales, Stephanie Romanov, Barry Bostwick, Charles Durning, Elya Baskin, Mason Gamble, Carlos Lauchu, Robert Guillaume, Clyde Kusatsu, Alexandra Paul, Ray Charles, Pat Morita

Skapad 2019-10-14 av Rollywood
När den onde General Rancor stjäl ett datachip som kan leda till jordens undergång finns det bara en man som kan stoppa honom, agent WD-40 Dick Steele (Leslie Nielsen). Tillsammans med pangbruden V...   Läs mer »

Skapad 2019-10-12 av RasmusOrsén
Komedi med Leslie Nielsen i samma klass som Den \"nakna pistolen\". Men vi får följa den hemliga agenten Dick Steele istället för polisen Frank Drebin. Barbara Dahl (Stephanie Romanov) är hemlig...   Läs mer »

Makta
2019-02-02
Inte lika bra som the naked gun men riktigt skön ändå!
gjoob
2018-03-25
Fantastisk i sina bästa stunder, men mer ojämn än exempelvis Naked Gun. Bäst är direktörn, med sina innovativa kamouflage.
2018-01-23
Ganska rolig faktiskt!!!
2017-10-21
rätt kul
rejser
2017-08-25
Mycket fanservice, ordvitsar (även om dåliga, så dåliga att dom blir fniss-roliga). Oförtjänt dåligt ryckte, men utdaterad idag som så mycket annat från den tiden.
2017-08-25
Extremt barnslig och framförallt daterad humor som med Nielsen i huvudrollen lätt sätts ihop med Nakna Pistolen. Spy Hard är dock sämre än de filmerna, men visst fanns det ett och annat lyckat skämt.
yrkeschaufföre
2017-05-06
Nu satt jag å såg om den igen, jag tänkte på Jonny English som är bättre. En rolig episod är Ensam hemma-parodin, så borde det väl sluta i originalet åxå?
Jamesa
2017-03-04
Funkar, ok.
yrkeschaufföre
2017-01-02
Hade jag inte sett den innan hade jag nog inte räknat den här gången, större delen av filmen såg jag utan ljud speglad i ett fönster. Den förlorade inte så mycket på det.
purskatuja
2016-02-25
I samma anda som Airplane-filmerna men når inte lika långt.