Squadra antiscippo

Nico är en f.d småbrottsling som bytt bana och blivit snut. Nico kör sitt eget race med excentrisk klädstil och ovanliga, men fungerande metoder. Under sin vanliga arbetsdag bestående i att fånga väskryckare och småtjuvar får han nys om något stort: en grupp väskryckare ledda av den karismatiske "baronen" - slyngeln som alltid har ett alibi- har ryckt åt sig en väska innehållande 5 miljoner dollar på amerikanska ambassaden! Snart börjar "baronens" underhuggare mördas på brutala sätt och det verkar som om väskans ägare är en allt annat än laglydig medborgare. Nico, trött på att fånga fattiga småspolingar, ser det som sin chans att äntligen fånga en av de stora grabbarna.

Originaltitel Squadra antiscippo
Alternativ titel The Cop in Blue Jeans
Regissör Bruno Corbucci
Manus Mario Amendola, Bruno Corbucci
Genre 70-tal, Action
Skådespelare Tomas Milian, Jack Palance, Maria Rosaria Omaggio, Toni Ucci, Alberto Longoni, Raf Luca, Benito Stefanelli, Guido Mannari, Marcello Martana, Vincenzo Crocitti, Roberto Chiappa, Roberto Messina

2023-05-24
2023-05-24
2023-05-23
2018-12-20
Helvild & galen rulle där startsträckan är guld. Cross ligister som röjer samt Millan krossar allt drägg i sin väg, förutom att inte tala om hans mode -statement%) Karln ser för jävla ball ut! Palance äger givet sin ubeer skurk roll. Inte en död sekund. Italy landsbyggden svävar verkligen i fara med all blå rök från ligister och fiat bilar. Lätt en femma på denna underbara film.
2015-08-16
Rätt svag crime som till trots har ett hufsat tempo, men det känns sunkigt. Milian är dock alltid underhållande i sina utstyrslar.
schramm
2009-07-13
Första 45 minuterna är sanslösa då Nico slår sönder en marknad, ett helt bygge, spöar hälften av Italiens små-skurkar och får ligg fast han bär en stickad mössa. När handlingen kickar in blir det hela lite tråkigare och slutet var en jäkla röra. Vilket var synd för annars var den här rullen en 4:a.
KusinKnase
2007-01-05
Tyvärr en av Milians svagaste filmer. Relativt oinspirerad action, trött handling, inte så häftig musik och ett ganska abrupt slut. Vi som gillar Milian kan ändå inte riktigt såga filmen, men jag föredrar definitivt "One Just Man", där han spelar en snarlik karaktär och klär sig ungefär lika coolt som i den här filmen. Ganska underhållande, men bara för stunden.
DiamondWillie
2006-02-02
Tomas Milian är riktigt cool och klär sig helt galet. Musiken är riktigt kult. För en gångs skull stör inte komiken mig.
tilapia
2005-03-12
Underhållande crime med bra tempo och skön musik av De Angelis-brorsorna. Milian har en skön karaktär, men det blir kanske lite väl komiskt emellanåt. Scenen när Nico spelar hallick på diskotek måste dock ses! Stark 3:a.