2.2

SS Lager 5 - Womens Hell

Tortyr och sexuellt utnyttjande i nazistiskt kvinnofångläger. Filmen innehåller ett par scener som också återfinns i SS Experiment Love Camp.

Originaltitel SS Lager 5 l'inferno delle donne
Alternativ titel SS Camp 5: Women's Hell
Regissör Sergio Garrone
Manus Sergio Garrone, Vinicio Marinucci
Genre Thriller, Krig, Vuxenfilm, 70-tal
Skådespelare Vincenzo Amici, Giorgio Cerioni, Paola Corazzi, Paola D'Egidio, Attilio Dottesio, Rita Manna, Serafino Profumo, Patrizia Melega, Paola Lelio, Mariella Furgiuele, Agnes Kalpagos

Skapad 2019-11-09 av IgelkottZ
Sergio Garrones SS Lager 5: L’inferno delle donne eller som den heter på engelska, SS Lager 5 Women’s Hell, är en Nazisploitation film och ja var ska man börja… Det är en italiensk film från 1...   Läs mer »

Dele
2016-04-29
Ganska smaklös historia bestående av en massa exploatering och sadism, samtidigt som detta också (lätt) kritiseras. Nåväl, en svag betygstvåa därav.
Zok
2012-08-04
Så dåligt på alla punkter. Speltiden kändes som det dubbla.
Greigh
2011-08-20
Jag har väldigt svårt att beskriva denna filmen. Det var ett bra tag sedan jag såg den, men som vanligt bär dessa filmer på osmaklig våld och förnedring. SS Lager 5 är betydligt bättre än SS Experiment Love Camp. Fast de sämre delarna ur denna filmen är att de medvetet har klistrat in vissa scener från Experiment Love Camp, vilket jag inte förstår någon mening med, spara på budget kanske?. Det händer en hel del i denna filmen i jämförelse med dess föregångare, mer spänning, tortyr och action. Gillar man Sleaziga Nazisploitation-rullar så är det ett måste.
LaDecima
2011-08-01
Ren skit.
schramm
2011-06-15
Märklig blandning mellan extrema smaklösheter och ost i bästa Mattei-stil. Lite väl mycket göka och tortyr för min smak, men hade filmen varit lika underbart röjig som de sista 10 minuterna hade den förtjänat en fyra!
booby
2010-01-10
Intresset var väl inte på topp när jag såg den, men det här var då verkligen rena bottenskrapet.
arruba
2010-01-10
Varför ser jag sån här skit? Fultändigt katastrofal! Håll er undan denna!
2008-10-15
Lite osmakligare balansgång mellan "seriöst" och sexploitation än vanligt. Dessutom är filmen nästan spännande mot slutet, actionscenerna ännu sämre än vad de brukar vara, men resten ungefär som förväntat. (8+/15)
Totenkopf
2008-08-13
Ganska seg och tradig sleeze-rulle
filmmange
2008-07-18