2.4

The Babes of St. Trinian's

St. Trinian's är en anarkistisk flickskola helt utan regler, som helt plötsligt hotas av både nedläggning och konkurs. Men några av skolans självständiga elever går ihop för att försvara sin skolas existens.

Originaltitel St. Trinian's
Alternativ titel Kick Ass Girls 1
Regissör Oliver Parker, Barnaby Thompson
Manus Piers Ashworth, Nick Moorcroft
Genre Komedi, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Rupert Everett, Colin Firth, Talulah Riley, Gemma Arterton, Juno Temple, Jodie Whittaker, Lily Cole, Russell Brand, Stephen Fry, Mischa Barton, Lena Headey, Tamsin Egerton, Holly Mackie, Cloe Mackie, Paloma Faith, Caterina Murino, Toby Jones, Amara Karan

2018-10-26
Det finns en grundtanke och vissa detaljer här och där som är supercharmiga och roliga, men det håller verkligen inte. Berättandet tilltalar mig inte alls och det är synd för det finns en så stor potential här. Och det är verkligen massor med fantastiska och karismatiska skådespelare men dom får ingen möjlighet att skina igenom vilket är en stor besvikelse.
Dele
2018-08-05
Viss finess i detaljerna men överlag alldeles för tramsigt.
Luene
2012-01-17
Anledningarna den får en tvåa är dels för de bredaskådespelar utbudet. Jättekul att se Gemma Arterton, och Stephen Fry kan jag personligen inte få nog av. Andra aledningen är att jag kan tänka mig att om jag fortfarande hade varit i mina tidiga tonår hade jag nog tyckt denna var väldigt bra och hade nog gillat tanken av en sådan skola. Då kanske den fått ännu högre betyg än en tvåa. Men just nu var de faktiskt inte mer än några småskratt då och då, och Gemmas snygga ben som gjorde filmen sevärd.
yrkeschaufföre
2011-11-16
En ganska svag trea, men det var mycket som var bra eller roligt. Bäst var nog Russell Brand.
FruktJucie
2010-12-07
underhållande, rolig, annorlunda:) kände igen många skådespelare och tyckte om atmosfären, var på väldig gott humör efter att jag sett denna film:P
KyLLo
2010-06-16
Inledningen känns som en vuxnare version av tv-serien "Creepschool". Lite udda och småcharmig på ett hjärnbefriat sätt. Andra halvan av filmen, som mer liknar en barnagentfilm, är riktigt klyschig och dålig. Den observante lägger märke till manusförfattarnas förkärlek till pillerscenen i Matrix och deras kärleksförklaring till Scarlett Johansson.
cpgrisen
2010-04-17
sämst
Hald
2010-03-12
Filmen börjar bra, men blir lite väl formelaktig mot slutet. Trodde jag skulle avsky den, men det fanns faktiskt ett underhållningsvärde. Kanske till och med ser tvåan en vacker dag...
Miss_Nemo
2010-01-07
1 ½
Indiernr
2009-12-09
Eftersom jag älskar Lily Cole satt jag hela filmen genom och försökte intala mig själv att den var bra... men det är den inte.