3.2

Stackars Tom

Tom, en känslomässigt labil ung man är den stora stjärnan i Scania Lastbilars korplag i innebandy. Laget är en poäng från att ta klivet upp i division tre när Toms homosexuelle pappa Jacob gör entré och vänder upp och ner på Toms tillvaro. För första gången blir Tom tvungen att ta ställning, vilket får konsekvenser för honom själv, hans flickvän och inte minst hans lagkamrater.

Originaltitel Stackars Tom
Regissör Kjell-Åke Andersson
Genre Drama, Komedi, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Jacob Ericksson, Frida Hallgren, Rolf Skoglund, Meliz Karlge, Niklas Falk, Jimmy Endeley, Joakim Nätterqvist

AlbinWesley
2015-07-16
Stackars Tom? Knappast. Rekommenderad fyra? Sällan. Förutom enstaka tillfällen då den hade nån poäng eller fick mig att le och så vidare, var den här lilla serien ganska ordentligt dålig.
Gaddzen
2009-09-16
riktigt grym serie! sjukt längesen jag såg den dock.. någon som vet om den finns att köpa nånstans? (har själv aldrig hittat den)..
rockposer
2004-05-05
Väldans bra serie, skön och originell, lite väl teatralisk ibland dock, därför får den inte sin femma!