Stående Ska Du Dö

En dekadent greve/hippie lurar en playboy-designer att de ska mörda varandras släktingar. Greven vill ha sin bror ur världen och tror även att designern vill ha livet ur sin fru som han hatar. Greven mördar frun och designern blir huvudmisstänkt i brottsutredningen. Greven kan ge honom ett alibi, men priset blir dyrt.. mord!

Originaltitel La Vittima Designata
Alternativ titel Slam Out, The Designated Victim
Regissör Maurizio Lucidi
Manus Augusto Caminito, Fulvio Gicca Palli, Aldo Lado, Maurizio Lucidi, Antonio Troiso
Genre 70-tal, Thriller
Skådespelare Tomas Milian, Pierre Clémenti, Katia Christine, Marisa Bartoli, Alessandra Cardini, Luigi Casellato

Ondskapt
2013-07-29
Stabil giallo som inte alltid bjussar på originalitet, men som tar igen det på väl använda tricks och bra musik/snygga miljöer. Milian är ju som alltid en fröjd att skåda, och att se en flamboyant hippiegreve slår sällan fel det heller.
ulke666
2012-05-22
Fräsig variant av "Främlingar på tåg". Filmen blir aldrig tråkig och spänningen finns där hela tiden. Hippiegreven är en cool karaktär.
2012-04-13
En film där det mesta är ganska okej, men det finns inget som riktigt drar upp den ur mediokritetens träsk. Att nån film skulle lyckas förvalta den här historiens potential hade jag nog redan i förväg givit upp hoppet om, och även om det fanns vissa tendenser här, så blir storyn aldrig överdrivet intressant. Det konstiga är ju att man här har en huvudperson som är lite av ett svin, men istället för att gå hela vägen och göra det hela intressant, så backar man efter halva filmen och försöker istället framställa honom som en kille som är värd att hållas på. Han är dock inte värd att hålla på, och det är nog filmens största problem. Pierre Clémenti är bra ska sägas, men allt känns så avslaget, mer än en ganska stark tvåa kan det inte bli