2.7

Stanley & Iris

Stanley Everett Cox Som träffar Iris King när en tjuv på en buss stjäler hennes väska. Hon springer efter mannen men blir nerslagen. Stanley hjälper henne upp och efter det börjar dom träffas. En dag får Stanley sparken för att hans arbetsgivare upptäckt att han inte kan läsa så han ber Iris om hjälp. Han vill att hon ska lära honom att läsa.

Originaltitel Stanley & Iris
Regissör Martin Ritt
Manus Irving Ravetch, Pat Barker, Harriet Frank Jr
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Robert De Niro, Jane Fonda, Swoosie Kurtz, Martha Plimpton, Jamey Sheridan

Raimo_1985
2018-12-14
En riktigt trevlig feelgood-film med underbara Jane Fonda och stabila De Niro. Trodde den skulle vara ostig, såsig, lökig och kanske rentav dålig med tanke på hur okänd den är. Men det är en riktigt fin film, och med jämna mellanrum vill jag se en fin film.
KyLLo
2016-10-21
En film för stunden som bärs upp mycket av bra skådisar. Bättre kvalitet än 2000-talets motsvarigheter ändå. Jag tänkte också på att könsrollerna inte är så stereotypa som i många andra filmer.
Albion
2016-08-08
Ytterst såsig och fylld med rent ointressana fånigheter. Ett riktigt antiklimax helt enkelt. Betyget blir en svag 2;a, dvs 2-
djonipony
2005-09-24
svag 3. hyfsad, men var fan fick han jobbet ifrån? plötsligt skulle han flyga iväg o hade fått jobb - några scener som redde ut det skulle inte skadat.
Bomkia
2005-08-30
Puttenuttigt, sure - men De Niro och Fonda funkar.
Hogman
2005-08-09
Förutsägbar men lite småtrvlig. De Niro och Fonda är alltid sevärda.
filmfreaket
2002-04-30