Star!

Biografi om revy- och musikalstjärnan Gertrude Lawrence (1898-1952). Vi får se henne på scenen i storslagna musikalnummer, och utanför där hon umgicks med stora stjärnor som Noel Coward, Jack Buchanan och Alexander Woollcott

Originaltitel Star!
Alternativ titel Loves of a star!, Those were the happy times
Regissör Robert Wise
Manus William Fairchild
Genre 60-tal, Musikal
Skådespelare Julie Andrews, Richard Crenna, Michael Craig, Daniel Massey, Robert Reed, Bruce Forsyth, Beryl Reid, John Collin, Alan Oppenheimer, Richard Karlan, Lynley Laurence, Garrett Lewis, Anthony Eisley, Jock Livingstone, J Pat O'Malley, Jenny Agutter, Tony Lo Bi

pohjax
2013-06-17
Andrews briljant i de flesta musikalnumren, tveksam här som skådespelare dock.Lååång film, med transportsträckor.Daniel Massey är mkt bra som Noel Coward.
henrikkraus
2008-01-23
nej, inte så tråkig, men den segar betänkligt fr o m mitten och jag skulle gärna vilja titta på den nedklippta versionen, min dvd var faktiskt komplett - filmen är mkt väl genomtänkt i sin berättarstruktur, med infällda äkta resp pseudo-journalfilmer osv
henrikkraus
2007-10-02
är det bara jag som tittar på musikalfilm? det här är nog miss andrews tråkigaste rulle efter sound of music; bara musiknumren är nåt att ha