2.9

Star Trek: Insurrection

Federationens främsta direktiv har alltid varit att Stjärnflottans expeditioner inte får blanda sig i främmande civilisationers naturliga utveckling. Men nu konfronteras Picard med order som vill bryta mot denna förordning. Om han lyder kommer 600 av de fredliga invånarna på Ba´ku att med våld tvingas lämna sin märkliga hemplanet. Som skäl anges att det skulle ge miljoner möjlighet att tillgodogöra sig planeten Ba'kus sällsamma krafter. Om Picard inte lyder order riskerar han sitt rymdskepp, sin karriär och sitt liv. Men för Picard finns bara ett val. Han måste trotsa Stjärnflottan.... Och leda en revolt för att rädda paradiset.

Originaltitel Star Trek: Insurrection
Alternativ titel Star Trek Insurrection, Star Trek IX, Star Trek 9
Regissör Jonathan Frakes
Manus Michael Piller
Genre Action, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Patrick Stewart, Jonathan Frakes, Brent Spiner, LeVar Burton, Michael Dorn, Gates McFadden, Marina Sirtis, F Murray Abraham, Donna Murphy, Anthony Zerbe

Count_Duckula
2020-07-07
Spännande och oförutsägbar. Fick intrycket av att de inte försökte lika mycket med den här, vilket otippat tjänar till filmens fördel. Tittar man på föregångarna och Nemesis, står det rätt klart att försöken att skapa milstolpar inom Trek-loren holkade ur allt runtomkring. Här är det jämt och fint hela vägen; som ett långt, riktigt bra TNG-avsnitt.
zallaxx
2019-06-17
Varför se filmen om du inte gillar stratrek? Iaf bra film. En film från 98 som jag hade missat. Kul att se det gamla gänget igen i nått. Som en försenad julklapp var det.
zallaxx
2019-06-17
Varför slår folk som inte gillar startrek igång en film från 98? Bra film iaf.
2017-12-18
Nä, tyvärr har aldrig var förtjust i Star Trek- filmerna eller serierna, undantag: Star trek- voyager, som jag faktiskt tycker är riktigt bra...
Murvel48
2017-02-22
Helt klart den sämsta filmen i TNG-serien. Det var nästan en pina att se färdigt den. I och för sig var det ingen som tvingade mig...
Halofreak92swe
2016-12-23
Inget vidare. Det är generellt ganska dålig kvalité på Star Trek-filmerna.
2016-10-23
Det här var den första Star Trek-filmen jag såg och hittills är det även den enda Star Trek-filmen jag sett. Den är så fruktansvärt dålig att jag inte har nån större lust att se fler Star Trek-rullar, åtminstone inte på länge.
eandersson
2015-02-08
Oj vad ostabila TNG-filmerna har varit hittills. För tillfället har jag satt 2a, 4a och nu igen 2a med endast en film kvar av denna "ark". Handlingen var tråkig och oinspirerande, fanns ingen glöd så att säga någonstans. Riktigt magplask efter succén First Contact, nu kan det återigen bara bli bättre. Får verkligen hoppas att de avslutar den här eran på ett bra och värdigt sätt, och inte som de inledde (Generations)..
Grillo
2015-02-06
Sätter om tvåan på den här. Förvisso kan man säga att filmen har några intressanta politiska poänger, men det blir bara trist av banaliteten i det hela och det faktum att det här bara känns som ett lite längre avsnitt av tv-serien. För att följa den utmärkta First Contact är det här riktigt svagt.
erik.p
2014-09-13
Mja. Tyvärr inget vidare. Helt klart den sämsta av de tre ST:TNG filmerna.