2.3

Star Wars: Klonkrigen

Detta är en animerad berättelse i Star Wars-sagan, som tar sin början där Episod II slutade. I stridslinjen till den intergalaktiska kampen mellan gott och ont, kommer Star Wars-fans att få återse välkända figuer som Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi och Padmé Amidala men även nya hjältar som Anakins Padawanelev, Ahsoka. Ondskefulla skurkar, ledda av Palpatine, greve Dooku och general Grievous är beredda att ta över makten i galaxen. Allt står på spel och Star Wars-universumets framtid ligger i de modiga Jedi-riddarnas händer.

Originaltitel Star Wars: The Clone Wars
Regissör Dave Filoni
Manus Henry Gilroy, Steven Melching, Scott Murphy
Genre Animerad, Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Matt Lanter (röst), Ashley Eckstein (röst), James Arnold Taylor (röst), Catherine Taber (röst), Christopher Lee (röst), Samuel L Jackson (röst), Tom Kane (röst), Ian Abercrombie (röst), Corey Burton (röst), Nika Futterman (röst), Anthony Daniels (röst)

Skapad 2019-12-22 av Sarlac
Denna film utspelar sig mellan \"Klonerna anfaller\" och \"Det mörka hotet\". Jabba the Hutts son (Jepps, uppenbarligen är Jabba inte oskuld som jag alltid trott) kidnappas och jedirådet bestämmer...   Läs mer »

Ima_Tree
2016-10-19
Ful karaktärsdesign. Man vänjer sig efter ett tag dock och det duger hyfsat för den fanatiske.
Wilsol
2016-01-15
Ja alltså det faktum att den tar plats i the prequels era är väl mer än nog för att filmen resulterar i 1.5 timmes tristess. Är lite mer barnorienterad, vilket är förståeligt, och det mesta av handlingen är lika poänglöst som det känns påklistrat från originaltrilogin. En liten eloge för att de iaf försöker få karaktärerna att vara mer likeable än i filmerna vilket tyvärr skriker too little too late.
Howler19
2016-01-14
Direkt dåligt med Star Wars-mått mätt. Det mesta av känslan förloras i övergången till animerat.
Necross
2015-02-01
Inte jättebra, men typ bättre än alla Episode 1-3-filmerna!
Lotso
2014-07-03
I sin helhet som ett stort Star Wars fan gillade jag inte denna men jag förväntade mig heller inte att direkt gilla denna den tillhör en annan del av Star Wars serien än vad huvudfilmerna gör. Animationen var jag inte direkt så förtjust i heller. Barn lär älska den och det märks varje gång man går förbi en leksaksaffär att denna filmen och serien är riktad åt småttingarna.
franq
2013-08-18
Varje enskilt avsnitt av serien har bättre story än den här sega filmen. Känns som pilot som man skitit i att klippa ner i tid för att kunna lansera på stora vita duken och tjäna stålar.
lancell
2013-01-02
Inte dålig men personligen gillar jag inte den barnsliga humorn i den. Dessutom verkar det som vissa karaktärer speciellt Anakin har en ny personlighet.
Newt
2012-11-12
Visst fungerar konceptet mycket bättre som serie, men filmen fungerar också som en helt okej introduktion till den.
Metheuz
2012-04-19
Count Dooku såg ut som något taget från Skrotnisse. Med andra ord så var inte den kantiga animationsstilen någon favorit. Tråkigt att så få av dem riktiga röstskådisarna ställde upp.
swYck
2012-02-27
En mycket svag 3.e, men den var bättre denna gång. Skall prova serien sen, vilken skall vara bättre.