1.8

Star Wars - Revelations

Detta är en fristående film om Star Wars-universat som utspelar sig mellan episod 3 och 4. Kejsare Palpatine och Darth Vader håller på att jaga alla Jedis för att förgöra dem. Samtidigt är Taryn Anwar på jakt efter en mäktig artifakt i hopp om att finna en utväg och hon gör allt för att hinna före Zhanna, kejsarens lakej.

Originaltitel Star Wars - Revelations
Regissör Shane Felux
Manus Dawn Cowings, Sarah Yaworsky
Genre Kortfilm, Action, Äventyr, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Gina Hernandez, Karen Hammang, Holland Gedney, Frank Hernandez, Shane Felux

zallaxx
2015-04-08
Först och främst får man se den för vad det är, en fanfilm och inte en sponsrad 100 miljoners rulle med tusentals timmars arbete bakom. Så man kan vara lite objektiv när man ser den. Baserat på det så har skådespeleriet en hel del att önska. Vissa överspelar sina karaktärer och andra borde inte skådespelat sin roll alls. Men vissa av skådespelarna passade till sina roller. Överlag så var det bra effekter och filmen hade en del hel del dugliga stunder i sig. Överlag var den bra nog att vinna pris på en amatörfilmsfestival.
NektarN
2011-10-25
Detta kan ha varit den sämsta filmen George Lucas regisserat, någonsin.
Dysantia
2011-07-14
gaaah! it buurns!
Dumass
2010-07-09
orkade se 7 minuter av den. det var smärtsamt...
HerrFågelsaft
2010-05-23
Tappade tråden halvvägs och stängde av. Hann se en del imponerande cgi med tanke på den låga budgeten. Kostymerna var sådär, skådespeleriet smärtsamt och manuset innehållsrikt, men rörigt och ganska töntigt.

2009-12-04
Försökte se den på Youtube.. Orkade faktiskt inte igenom den första femtedelen. Det är verkligen inte bra skådespeleri... Plus i kanten för animationerna dock!
svardby
2008-09-10
Kass film, dåliga skådespelare... men det "är" Star Wars och tanken när de gjorde filmen var säkert god ;) en mycket svag tvåa.
Joelmannen
2008-09-07
nått av det sämsta jag sett
Docklands
2008-07-23
Men fy Fan!
TheJorre
2008-04-03
Den är rätt ok med tanke på att det är en film gjord av fans med relativt låg budget.