1.4

Starship Troopers 2

Uppföljaren till Paul Verhoevens insektsmassaker. Kriget mot insekterna har pågått ett par år och ur stridens hetta har det fötts en del udda hjältar. Dock är det inte bara människorna som har äss i rockärmen...

Originaltitel Starship Troopers 2: Hero of the Federation
Regissör Phil Tippett
Manus Edward Neumeier
Genre Äventyr, Action, Skräck, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Billy Brown (II), Richard Burgi, Kelly Carlson, Cy Carter, Sandrine Holt, Ed Lauter, JP Manoux, Lawrence Monoson, Colleen Porch, Drew Powell, Ed Quinn, Jason-Shane Scott, Brenda Strong, Brian Tee, David Wells, Tim Conlon, Bobby C King

2017-10-23
Murvel48
2015-12-21
En blandning av Flugan och Alien 3... Bättre än väntat efter att ha läst kommentarerna. Med bättre dialog och regi kunde det blivit en trea,
2015-08-15
Till och med sämre än väntat...
Molestaire
2015-06-12
Halvkalkon med självdistans funkade i första. Fullständig kalkon med tyngre ambitioner blir obeskrivligt värdelöst. En av få filmer jag sett där jag verkligen skäms å skaparnas vägnar.
eboson
2015-05-27
undra om de är den sämsta film jag sett.
LacombeLucien
2015-04-26
Varför görs uppföljare?
Solidus
2015-03-02
Phil Tippett må vara en mästare när det kommer till specialeffekter, men regi är inte hans starkaste sida. Hela filmen känns hemmagjord med lite budget bakom effekterna och skådespelarna lämnar mycket kvar att önska. Det blir aldrig långtråkigt uselt, utan mer underhållning av dess B-värde. En fattig uppföljaren saknar allt som gör första filmen sevärd.
herrlindh
2014-12-31
Föregångaren var fyndig och rolig. Denna är mest pinsam. Utan samhällskritiken, som 1:an har som grund, blir filmen bara blek, vag och usel.
RichardEk
2013-07-26
Blek uppföljare till en av de riktiga moderna actionklassikerna. Denna fortsättning har egentligen inget gemensamt med Verhoevens film förutom att den utspelas i samma universum. Snarare en skräckfilm än en actionfilm har filmen mer gemensamt med "The Thing" eller "Body Snatchers". Tungt äckel-päckel gör filmen stundtals spännande, men den river samtidigt upp så gamla genrespår att den kapsejsar innan den någonsin får styrfart.
Hypostas
2013-01-23
Nej, nej, nej... försvinn!