3.2

State of Play

Mordet på en lovande kongressmans älskarinna leder den undersökande journalisten McCaffrey in i en härva av mörkläggningar och politiskt maktspel på hög nivå där enorma summor pengar och politisk heder står på spel.

Originaltitel State of Play
Regissör Kevin Macdonald (I)
Manus Matthew Michael Carnahan, Tony Gilroy, Billy Ray
Genre Thriller, Mysterium, Drama, 2000-tal
Skådespelare Russell Crowe, Rachel McAdams, Ben Affleck, Robin Wright, Helen Mirren, Jason Bateman, Jeff Daniels, Michael Berresse, Harry Lennix, Josh Mostel, Michael Weston, Brennan Brown, Michael Jace, Sarah Lord, David Harbour, Barry Shabaka Henley, Katy Mixon

2017-10-23
picklessmulan
2016-11-07
Helt okej inte mycket mer. Inte så spännande eller bra som jag hade hoppats på :(. Men den funkar.
Engravadlax
2016-05-12
Russel Crowe har aldrig haft fulare hår. Det passar journalistrollen. Inledningsvis spännande, men mitt intresse avtar ju längre tid som går. Twisten är en axelryckning.
Roswall
2015-01-29
Klyschigt värre.
2014-12-30
Absolut en bra film tack vare fina skådespelarinsatser och regi men tyvärr tycker jag att filmen är alldeles för rak i sin handling för att vara en konspirationsthriller. Jag saknar lite mer twist i handlingen. Den så kallade twisten i slutet var inget särskilt att hurra för. 3+
oapelmo
2014-11-22
Filmvarianten av den brittiska TV-serien. En hel del plot-twists som avhandlas på strax över två timmar vilket känns lite ansträngt. Russel Crowe bär upp huvudrollen väl på fläskiga axlar. Förvånansvärt stort utrymme ges en sliten SAAB 900 coupe från -90, kul!
origC-J
2014-06-25
Högintressant tema, men tyvärr genomfört på ett alldeles för standardmässigt vis. Stabil trea, inte mer.
AlbinWesley
2014-06-06
Bra, det hålls kort och koncist. Har ej sett förlagan men för att pressa in sex timmars miniserieberättande på två timmars långfilm känns det inte så komprimerat ändå. Bra rollgestaltningar och schysst stämning. Gillar känslan av diverse 70-tals krimthrillers.
92axha10
2013-11-13
Gillade den skarpt. Stämningen är bra, tempot är lagom långsamt och framför allt så är Russell Crowe i högform.
answai
2013-09-11
En ganska intressant, om än föga originell handling: verkligheten har gått om filmen. Slutet är kanske inte det bästa, men snarare i hur de kommer på det (ärligt, de försäger sig?). Går inte till historien, men helt ok.