1.8

Stay Cool

Författaren Henry återvänder till sin hemstad för att arbeta som lärare. Han måste konfrontera sina känslor för sin gamla kärlek Scarlet, samt bemöta studenten Shastas spirande kärlek till honom.

Originaltitel Stay Cool
Regissör Michael Polish
Manus Mark Polish
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Mark Polish, Winona Ryder, Hilary Duff, Sean Astin, Josh Holloway, Chevy Chase, Frances Conroy, Jon Cryer, Jessica St Clair, Marc Blucas, Joanna Cassidy, Michael Gross, Dee Wallace, Ken Johnson, Jessica Schatz, Scott Michael Campbell, Josh Sussman

AlbinWesley
2014-08-04
För dålig för att vara bra, för bra för att vara dålig. Den rekommenderade ettan stämmer inte. Den antyder att det bara skulle vara trams och flams och jävligt kasst, men så var det ju inte. Därmed inte sagt att det är helt rätt heller.
Howler19
2014-05-29
En i grunden charmig historia haltar på grund av några påfrestande sidokaraktärer och en genomusel prestation från huvudrollsinnehavaren Polish. Ändå sevärt.
dafreakish
2012-09-02
Genomtråkigt manus av Polish som spelar precis som han skriver. Att filmen dessutom är en klaffelsfest hjälper ju inte heller. Så rakt igenom mediokert att man gäspar sig igenom eländet.
Nemralis
2012-03-04
Mycket svag tvåa, kändes väldigt plastigt och påklistrat rakt över. Till och med soundtracket som består av den värsta sorten massproducerad college-rock. Skådisarna är oinspirerade och karaktärernas beteenden helt ologiska.
yrkeschaufföre
2011-06-10
Flera bra skådisar och ett intressant manus, den når inte riktigt ända fram men en trea blir det.
fridenpaden
2011-06-07
Forgettable. Duff var söt.
Starlette
2010-12-27
Ojoj, vilken dålig film. Usel huvudperson. Jag älskar Chevy Chase, men tyvärr var hans roll minimal. Denna ser man inte igen, inte ens för pengar.
ninna_90
2010-12-20
bara för att josh gör en väldigt annorlunda och rolig roll.
WILFOR
2010-12-13
Otroligt dålig film. Don't stay cool - stay away!
LXMBRG
2010-11-22
Monoman - regissören och huvudrollsinnehavaren är två helt olika personer, så att du vet. De delar bara efternamn. I övrigt... fantastiskt dålig film. +, dock, för huvudkaraktärens Joy Division-planscher på pojkrumsväggarna.