1.8

Stealth - Det osynliga hotet

Inom en snar framtid utvecklar Amerikanska flottan ett stridsflygplan styrt av artificiell intelligens. Flygplanet är stationerat på ett hangarfartyg i Stilla Havet där det ska lära sig stridstekniker från de männskliga piloterna ombord. Men när datorn utvecklar ett eget intellekt, så är det människorna som måste stoppa det innan det starar nästa världskrig...

Originaltitel Stealth
Regissör Rob Cohen
Manus W D Richter
Genre Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Jamie Foxx, Jessica Biel, Josh Lucas, Sam Shepard, Joe Morton, Richard Roxburgh, Wentworth Miller (röst)
Betygsantal 2027

Harford
2018-07-06
En gräslig soppa där man velat härma Top Gun, tyvärr utan framgång. Usla skådespelare som inte alls passar, dålig regi av en klåpare och specialeffekter som är hyfsade som bäst. Men sämst av allt är manuset. Jag var uttråkad efter 30 minuter och filmen är två timmar. Suck.

2016-10-28
Väldigt mycket banbrytande specialeffekter och explosioner i denna högflygande Actionfilm,Jamie Fox och Jessica Biel bland annat.För dem flesta så fungerar den här filmen att se, för min del så måste den ses, övervägde om jag skulle se den eller inte, men valde att göra det och det ångrar jag mig inte ett ögonblick på. Lagom med dialoger och mer av dem flygande jetplanen . Sånt som hör till en sån här film.
MaxMackan
2016-09-17
För att ge den här en etta, måste man ha varit förskonad från riktig förolämpande dåliga filmer. Är den bra? Absolut inte. Men långt ifrån sämst. Den har sina stunder där den får mig engagerad. Första filmen någonsin jag gillat Biel i. Tycker hon är en träpinne i allt. Här är hon charmig och cool. I övrigt så klart alla uppenbara brister som alla andra redan skrivit.
cruze
2015-10-02
Försökte kolla på denna, mest för Biel är så läcker men gav upp efter en halvtimme. Totalt ointressant film.

2014-05-21
skjønner ikke hva som er problemet. +3.
eandersson
2013-09-13
Det börjar med en ögonorgasm i form av bildsköna Jessica Biel, fortsätter med en öronorgasm i form av en Incubus-låt (Aqueous Transmission), men sedan händer absolut INGENTING av värde.
kervisch
2013-05-31
2av5. Funkar att se
swecarlsson
2012-09-17
Underhållande, spännande, lagom bakis-film. Något förutsägbar och stereotypisk ^^ Men den är iaf inte en etta(!!), herregud. en solklar tvåa och skulle absolut kunna tänka mig att slå på den här en tråkig dag.
best_jeppe
2012-06-10
Så jävla dålig film. Extremt fjantig och jag fattar inte vad skådespelarna tänkte när de bestämde sig för att göra den här filmen. Vad var det som lockade liksom? Riktig jävla skitfilm. Stark 1a.
Kruppbulle
2011-12-20
En svart man, en vit man och en kvinna - the best of the best - Patetiskt!