2.2

Sten Stensson kommer till stan

Rekordkandidaten i juridik, Sten Stensson från Eslöv, reser efter avslutad examen till Stockholm för att studera kriminologi och kämpa mot brott och omoral i den syndiga huvudstaden.

Originaltitel Sten Stensson kommer till stan
Regissör Ragnar Frisk
Manus Torsten Lundqvist, Rolf Botvid
Genre Komedi, Kriminalare, Romantik, 40-tal
Skådespelare Nils Poppe, Viveka Linder, Naima Wifstrand, Elof Ahrle, Rolf Botvid, Lill Arncloo, Birger Åsander, Harry Persson

2016-10-11
Jag gillar Nils Poppe men den här filmen föll mig verkligen inte i smaken. Den är inte ens det minsta rolig och storyn är inte heller särskilt bra.
NoWireHangers
2015-07-05
En populär komedi som fått flera uppföljare hade man kunnat tro skulle vara rolig, men nej, det här är bara krystat och stentrist.
Astrojacob
2012-03-30
Kanske inte den bästa men den första Stensson som ändå har en viss charm. Blir utskrattad av poliser och dansar jitterbugg. Hinner även lösa ett brottsmål, så jag smålog trots den lätt löjliga storyn. Som domaren episkt sa i slutet; "Det var ingen dålig premiär!" Glad Trea.
FabianBom
2008-04-09
första filmen om sten stensson steen.. men de blir aldrig bra.
HerrArne
2007-05-27
Nils Poppe överger aldrig sin karaktär hur undermåligt manus han än kämpar med. Heders.
Schitznik
2006-02-27
Storyn e lite snuskig men usch vad sexig Nils är!!!!!!
origC-J
2005-07-09
Lider med tiden, då storyn blir mer och mer stillastående. Knappt godkänd. "Han är ju upplänning, så han är ju ändå bara halv arbetskraft." Hehe...
fridenpaden
2005-06-16
Det kvittar hur många gånger TV4 och TV4+ kommer att visa filmerna om Sten Stensson. Jag kommer aldrig att se dom ändå.
smekaren
2005-05-08
Skönt att man kan se om den redan på fredag igen.
ErnstBlofeld
2004-07-26