2.8

Step Brothers

Brennan och Dale är två bortskämda killar som blir konkurrerande styvbröder när deras föräldrar blir tillsammans och gifter sig.

Originaltitel Step Brothers
Regissör Adam McKay
Manus Adam McKay, Will Ferrell
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Will Ferrell, John C Reilly, Mary Steenburgen, Richard Jenkins, Adam Scott, Kathryn Hahn, Andrea Savage, Rob Riggle, Jason Davis (II), Elizabeth Yozamp, Lurie Poston, Logan Manus, Gillian Vigman, Seth Rogen, Ken Jeong, Matt Walsh, Horatio Sanz

Skapad 2019-12-01 av Gardneer
I komedi genren där filmer som Superhero Movie och Scary Movie anses vara humor är Will Ferrell och Adam McKaey kung. Efter enorma framgångar med geniala Anchorman, Talladega Nights och Youtube f...   Läs mer »

Murvel48
2017-10-31
Jag gillar vare sig Ferrel eller Reilly men det här var både humor och hjärta.
deswhip
2017-07-23
Will Ferrell och John C Reilly gör ett riktigt bra jobb med att spela såna otroliga idiots! Ovanpå korkad, rolig och välspelad humor har filmen hjärta också och lämnar en glad och positiv eftersmak. 3+
2016-10-22
Tokrolig och klockren komedi med bra skådespelare.
StureStenhög
2016-06-13
Knappast en jättebra premiss, och till en början ägnar de sig bara åt att på fantasilösast möjliga vis mjölka ur de mest givna skämt som den premissen har att erbjuda. Med tiden lägger de dock den mest uppenbara humorn bakom sig, och det tar sig iaf lite efterhand. Filmens andra halva skulle jag ändå kalla för en helt okej komedi med vissa enstaka toppar (jag faller som vanligt pladask för nazi-skämtet). Det är trots allt tydligt att Ferrell och Reilly har bra kemi tillsammans, så det är ju synd att de som helhet inte kunde ta tillvara på det bättre här
Filmgalning
2016-06-02
Ett par skratt lyckades den locka fram och därför får den en tvåa men det är en ganska dålig film överlag.
Solidus
2016-04-17
"Step Brothers" sitter kvar hos mig, fastän det har gått flera månader sedan jag såg filmen senast. Handlingen är så korkad, men så underbart rolig att jag inte gör annat än att omfamna filmen med öppen famn. Styrkan med "Step Brothers" är givetvis Will Ferrell och John C Reilly och deras fantastiska förmåga att kunna spela, i en ålder av 40 (cirka), två bortskämda barn som inte kan komma överens. Boats and hoes!
Dyrkiz
2016-04-11
Hade faktiskt förväntat mig lite mer. Dialogerna var inte dem vassaste knivarna i lådan. Helt okej underhållning, men som sagt, hade kunnat önskat lite mer ur denna.
wasteoftime
2016-04-03
Will Ferrell och John C. Reilly är ju som klippta och skurna för dessa roller. Och det märks att de, och alla andra har haft kul under inspelningen. Jag minns inte exakt när jag såg den här första gången, men i mina ögon växer den nu när jag såg den igen. Humorn faller mig rakt på läppen, även om den har sina svackor, så finns det en hel del fantastiska scener, inte minst den första sömngångarscenen är fantastiskt bra. En klart positivt överraskning. Fyran hägrar, men det når inte riktigt dit. Skulle kunna vara en av 00-talets roligaste filmer. I alla fall av de jag har sett.
yrkeschaufföre
2015-07-12
Jag ser om den nu 6 år senare och tycker inte att den är lika bra som sist men fyran får stå kvar, efter som den är öppen med sitt trams.
Roswall
2015-07-11
Bättre än sitt rykte men fortfarande ingen höjdare.