2.2

Stockholm, My Love

Arkitekten Alva Diop har en livskris. För ett år sedan dog en man i en trafikolycka och trots att det inte var hennes fel känns det så. Förföljd av sitt dåliga samvete kliver hon upp tidigt varje morgon och promenerar genom Stockholms gator, staden hon egentligen älskar men inte längre kan relatera till.

Originaltitel Stockholm, My Love
Regissör Mark Cousins
Manus Mark Cousins, Anita Oxburgh
Genre Drama, Musikal, 2010-tal
Skådespelare Neneh Cherry

Albion
2020-11-07
Var nog mest nyfiken på vad filmkritikern och mannen bakom ett par megadokumentärsserier om film, Mark Cousins, skulle göra med en sådan här möjlighet. Man känner igen en del av hans idéer/stil men det blir omöjligt att göra långfilm av det här. Under filmen kom en textrad från Scorpions "Holiday" till mig, -"Longing for the sun", men jag gjorde snabbt om den till "Longing for the end". Det går ju inte att klandra Neneh Cherry och jag skrattade också när hon åkte berg-o-dalbana, och så var båtturen med Helen Sjöholm, Tommy Körberg o Kalle Moraeus sjungandes O Klang och jubeltid var också en fin stund. Betyget blir en stark 1;a till slut, dvs 1+
KyLLo
2019-06-14
Det känns som ett sätt att försöka sälja in Stockholm och Sverige på engelska till andra länder och samtidigt spara in så mycket pengar som det bara går. Och Mark Cousins är inte Terrence Malick precis. Om jag hade betalat för filmen hade jag känt mig blåst på pengarna.
hsimpson
2019-05-23
Hujedamej vad detta var dåligt. Bland det sämsta jag sett på länge. Löjeväckande dravel.