2.3

Stoft och skugga

Berättelsen om Inez Jansson och de andra hyresgästerna i huset på Ångermannagatan 13 på Söder i Stockholm. Huset där dramat till stor del utspelas ligger insvept i byggnadsställningar och säckväv. Hyresgästerna är skugglika, undflyende och många av dem öppnar inte ens dörren när någon ringer på. Inez upptäcker detta då hon finner ett lik i en våning. När polisen anländer till Ångermannagatan är liket till Inez stora förvåning försvunnet. Har hon drömt alltsammans?

Originaltitel Stoft och skugga
Regissör Leif Krantz
Manus Leif Krantz
Genre Mini-serie, Thriller, 80-tal
Skådespelare Ewa Carlsson, Peder Falk, Sten Ljunggren, Allan Svensson, Kim Anderzon, Göran Graffman, Thomas Hellberg, Lena Söderblom, Kåre Mölder, Catharina Alinder, Gunnel Fred, Stig Engström, Gustaf Elander, Per Flygare, Ola Lindegren

KyLLo
2018-12-01
Mystik och fuffens i ett svenskt hyreshus med slutna människor. Idén är fantastisk. Det finns mycket i svenska hyreshus som kan vara skrämmande eller hemlighetsfullt helt naturligt. Den var intressant i några minuter, men sen tappade den egentligen allt. Genomförandet är bedrövligt.
FabianBom
2016-07-12
tja seg imellan åt trist miljö
Cineasten
2013-08-08
Fabian: Den finns ju att köpa för en skitsumma.
FabianBom
2013-03-24
någon som har den hör av er till mej

2012-05-23
Oj oj vad man vill vara skymningsdyster, cool och nervig, och oj oj oj vad det bara blir tråkigt och till synes ändlöst. Hade gissningsvis funkat bättre i kortare format.
produr
2012-05-03
Var rätt okey har jag för mig,men det var ju ett tag seen man såg den