Stomp the Yard 2: Homecoming

En ung student som har talang för street-dance försöker finna balansen mellan relationer, jobb, skola och sin dans för att klara av vardagen. Hans nästa mål är att ställa upp i en danstävling som kommer att sändas över hela landet i direktsändning.

Originaltitel Stomp the Yard 2: Homecoming
Regissör Rob Hardy
Manus Albert Leon, Meena Payne
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Keith David, Stephen Boss, Collins Pennie, Kiely Williams, George Alexander, Tika Sumpter, Columbus Short, Jasmine Guy, Terrence Jenkins, Pooch Hall, Teyana Taylor

Virrpanna
2011-12-27
Vad var handlingen? Bra med filmen var att skådespelarna i första filmen är med även i denna.
annchen81
2011-10-21
Håller med WederLight och övriga. Rörig, tunn handling utan något större engagemang och inte särskilt mycket eller bra dans, även om den artar sig lite ibland. Och kanske är det vad som räddar filmen från en etta, men det blir en väldigt svag tvåa. Känner inga sympatier alls med huvudkaraktären Chance och kan inte direkt knyta an till någon person alls i filmen.
jonbo
2010-12-05
Jag blir bara så irriterad på detta. De tror att de gör en bra film, men icke. Så bristen på självinsikt stjälper allt.
akastoffe
2010-10-29
Tyvärr är den snyggaste koreografin den första vi får se. Resten är bara utför och storyn är tunnare än silkespapper. Tyvärr, och jag som gillar dansfilmer annars.
WederLight
2010-09-10
Jag gillar denna kategorin av filmer men det blir svårare och svårare att motivera. Detta var ännu en film som sög. Det mesta i denna filmen var uselt och den viktigaste delen i en sådan här film: dansen, var på sin höjd medelmåttig och till största delen dåligt koreograferat och oengagerat utfört. Det fanns vissa höjdpunkter, killen i öppningsnumret och Twitch lyste starkast men det räcker inte till. Återigen är detta en film som räddas ifrån att få en 1a pga att jag sparar dem till den riktiga skiten, så en riktigt svag 2a till ännu en film som knappt duger till mer än brasved eller att kasta frisbee med.