1.6

Stopp! annars skjuter morsan skarpt

Polisen Joe får besök av sin högljudda och skjutglada mamma. Till hans förfäran vill mamman stanna kvar för att hjälpa honom att “ordna upp hans liv”, som hon säger. Mamman lägger sig i Joes kärleksliv och dessutom jobbet! Mamman tror sig nämligen veta exakt hur man rensar upp i brottsträsket.

Originaltitel Stop! Or My Mom Will Shoot
Regissör Roger Spottiswoode
Manus Blake Snyder, William Davies, William Osborne
Genre Komedi, Action, 90-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Estelle Getty, JoBeth Williams, Roger Rees, Martin Ferrero, Gailard Sartain, John Wesley, Al Fann, Ella Joyce, J Kenneth Campbell, Nicholas Sadler, Dennis Burkley, Ving Rhames, Richard Schiff

Skapad 2019-11-10 av Rollywood
Polisen Joe Bomowski (Sylvester Stallone) lever vardagen med att fånga bovar i sitt vardagliga tempo. Efter att precis blivit dumpad av sin chef och före detta flickvän Gwen (JoBeth Williams) så h...   Läs mer »

2017-12-09
Den här filmen måste tillhöra en av världens absoluta sämsta filmer genom tiderna!!!
jonassjohnson
2016-02-17
Det är aldrig för sent att ändra sig
2014-11-15
Hur kunde det gå så fel. Sylvester Stallones karriär började väldigt spännande med Rocky och andra filmer där han visade upp en talang för skådespel men när man ser filmer som denna inser man att Stallone i nuläget är en parodi på sig själv. Detta är skit och rent smärtsamt att sitta igenom. Det är år sedan jag såg den men riktig smärta minns man!
oskarchucky
2014-06-28
dåligt kul
Solidus
2012-08-05
”Stop! Or My Mom Will Shoot” tillhör knappast det bästa I Slys karriär, snarare tvärtom. Det här är en komedi som blev en kalkon och Sly försöker göra något gott av ett hopplöst dåligt manus, då han bjuder på ett bra skådespel. Regissören misslyckas med att kombinera familjekomedi med action och slutresultatet är ett verk som hoppar löst mellan olika genrens, men som missar att knyta dem till en helhet. Dock ska det sägas att jag aldrig blir uttråkad, utan verket lyckas underhålla genom dess uselhet. Godkänt.
ClintanTheKing
2012-05-01
En av få komedier med Stallone, och denna är helskön. Handlingen är dock mm-tunn så filmen kan inte få mer än en tvåa.
StureStenhög
2011-11-08
Titeln på den här filmen försäkrar ju iaf att man vet precis vad man får, så man kan ju inte gärna klaga alltför mycket. Men samtidigt tror jag inte att man nog kan understryka vilken fruktansvärt dålig idé den här filmen grundar sig i. Krutgumme-humor är alltid fullkomligt bedrövligt, och morsan i den här filmen är också otroligt jobbig att skåda. Att filmen sen handlar om en mor och en son, men har samma struktur som en romantisk komedi, gör ju att den även känns lite disturbing. I humorväg har jag fortfarande sett mycket som är väldigt mycket värre än det här dock, men tvåan är givetvis svag
jonbo
2011-10-20
Egentligen är ju detta underhållande dåligt. Men ettan är säkrad bara av den totala malplaceringen av Stallone. Ett av tidernas mest katastrofala karriärsval.
Blink182
2010-11-29
haha stallone klarar sig i komiken men herregud vilken kass film
orton86
2010-10-04