Stormdriven

Efter en fyllerunda fruktar hamnarbetaren Bobo att han dödat en man. I sin osäkerhet tar han ett jobb på en isolerad pråm där han räddar den vackra Anna från ett självmordsförsök. Men Tiny, Bobos snyltande vän sedan länge, försöker driva bort Anna så att Bobo inte ska lämna honom. Det olösta mordet kan vara precis den drivkraft Tiny behöver.

Originaltitel Moontide
Regissör Archie Mayo
Manus Nunnally Johnson, John O\'Hara
Genre 40-tal, Drama
Skådespelare Jean Gabin, Ida Lupino, Thomas Mitchell, Claude Rains, Jerome Cowan, Helene Reynolds, Ralph Byrd, William Halligan, Victor Sen Yung, Chester Gan, Robin Raymond, Arthur Aylesworth, Arthur Hohl, Ralph Dunn, John Kelly (I)

Tonti
2019-02-12
Stämningsfull dimma och snyggt fyllemontage. Storyn är väl lite baloney dock, och prestationerna lite slätstrukna.
KimEkberg
2019-02-11
äh inge vidare jättebra ändå. tycker att gabin fjompar sig för mycket, och inspelningen verkar drabbats av en hel del kompromisser. boken verkar mer hardcore. känns lite som att kolla på the artist på något sätt.
DanielMott
2008-09-17
Ser man på, en oinlagd Film-Noir som nyligen släppts på DVD, ser fram emot att att se om den i bra kvalitet.